וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך על עצירת המשט: "רצו להכפיש את ישראל"

נתניהו שיבח את פעילות חיל הים בהשתלטות על הספינה "אסטל" ואמר: "אם זכויות אדם היו באמת חשובות להם, הם היו מפליגים לסוריה". גורם ביטחוני: "ניתן להכניס לעזה כמעט הכל"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

הספינה "אסטל" יוצאת לדרכה בתחילת החודש

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (שבת) על השתלטות צה"ל על הספינה "אסטל" הבוקר, שפעיליה ניסו להגיע לרצועת עזה על מנת להסיר את הסגר המוטל עליה. "גם האנשים שהיו על הספינה יודעים שבעזה אין משבר הומניטרי, וכל מטרתם היא יצירת פרובוקציה והכפשת שמה של ישראל", אמר נתניהו. "אם זכויות אדם היו באמת חשובות לפעילים האלה, הם היו מפליגים לסוריה. נמשיך להגן בעוצמה ונחישות על גבולותינו".

אחר הצהריים אמר גם גורם במשרד הביטחון כי "בעזה אין משבר הומניטרי". הגורם הדגיש כי "ניתן להכניס אליה את כל סוגי המוצרים והסחורות, למעט כלי נשק וחומרים אחרים שעלולים לשמש לפגיעה באזרחי ישראל".

לדבריו, מידי שבוע נכנסות לעזה דרך המעברים היבשתיים של משרד הביטחון למעלה מ-1,500 משאיות, עמוסות בעשרות אלפי טונות של סחורות לרצועה. הגורם עוד ציין כי "הוראת הדרג המדיני לצה"ל להשתלט על הספינה במקרה שנוסעיה לא יסכימו להצעת ישראל להגיע מרצון לאשדוד נעשתה כחלק ממדיניות ישראל לאכוף את הסגר הימי על עזה, מדיניות שאושרה בדו"ח האו"ם לאחר משט המרמרה, וכוללת את זכותה של ישראל לפעול בים כדי למנוע הברחת אמצעי לחימה לארגוני טרור, כפי שכבר אירע בעבר".

פעילי שמאל בנמל אשדוד לאחר השתלטות צה"ל על הספינה "אסטל", אוקטובר 2012. רויטרס
ממתינים להגעת הפעילים שעל סיפונה של "אסטל" בנמל אשדוד, היום/רויטרס

כלי שיט של חיל הים השתלטו בשעות הבוקר על הספינה, בעת שהייתה במרחק של כ-15 מיילים ימיים מחופי עזה. פעילי הספינה, בהם אזרחים שבדים, אנשי פרלמנט בעבר ובהווה מאירופה וכן פעילי השמאל הקיצוני דרור פיילר ויונתן שפירא, סיפרו כי ספינתם הוקפה על ידי כוחות צה"ל לפנות בוקר, וכעבור כמה שעות "חיילים עם מסכות על פניהם" עלו על סיפונה.

"ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח"

בצה"ל מסרו כי העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל-פי החוק הבינלאומי, ולאחר שמוצו כל הפניות, הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה. "הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח. נבדק שלומם של המפליגים והוצע להם מזון ושתייה", נמסר מצה"ל.

לאחר ההשתלטות על הספינה, הספינה עושה כעת את דרכה לנמל אשדוד, משם צפויים לעבור הנוסעים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים.

המשט לעזה: כוחות צה"ל השתלטו על הספינה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון: 16:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully