וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות שנים: צה"ל ביטל את השירותרום

21.10.2012 / 13:15

בעקבות הביקורת הציבורית הנוקבת על מה שהוגדר כ"תרבות השנור", הוחלט לבטל את יום גיוס התרומות השנתי. מצה"ל נמסר: "נבחן את המתכונת לקיומו בשנים הקרובות"

לראשונה מאז התקיים לראשונה בשנת 1979, הוחלט בצה"ל לבטל את השירותרום, יום השידור השנתי שבמסגרתו גייס צה"ל כספים עבור האגודה למען החייל מדי חודש דצמבר. הביטול הגיע בעקבות מסקנות של צוות היגוי שיזם דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, לפיהן קיום האירוע, שזוכה לביקורת ציבורית רבה בשל מה שהוגדר כ"תרבות השנור", לא מצדיק את הסכומים הנמוכים שנאספו בשנים האחרונות.

רמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ פתח את יום שידורי השירותרום ה 30 בגלי צה"ל, דצמבר 2011. דובר צה"ל
לא מצדיק את הסכומים הנמוכים שנאספו. שידורי השירותרום ב-2011/דובר צה"ל

בעבודת מטה שנעשתה באגף כוח אדם של צה"ל, נבחנו שידורי השירותרום אשר מדי שנה מגייסים כספים באמצעות פרסומים בכלי התקשורת. בין היתר, הועלו טענות חריפות נגד האירוע בהן שהוא גורם ל"התבזות הצבא". הביקורת הציבורית המרכזית שהופנתה כלפי אירוע השירותרום מדי שנה עסקה בעובדה שצה"ל, שכפוף למשרד הביטחון, הוא מהגופים המתוקצבים במדינה, ועל כן אין הצדקה לכך שאת תרומותיו יקבל מאזרחים פרטיים.

בשנה שעברה החליט מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במילואים אודי שני, לבצע רה-ארגון בשיטת גיוס הכספים לאגודות החייל וקרן ליב"י, אשר אוספת תרומות למען החיילים ולמען פיתוח אמצעי לחימה, ולפעול באופן שונה לחלוקת הכספים בין יחידות הצבא. בחודשים האחרונים שלח הנחיה נוספת ליישם את ההחלטה.

מצה"ל נמסר כי "צוות חשיבה בראשות ראש מטה אגף כוח אדם ובהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות אנשי האגודה למען החייל וגלי צה"ל, בחן בשנה האחרונה את הרלוונטיות של השירותרום. ההמלצה המתגבשת היא לא לקיים השנה את המשדר ולבחון את המתכונת לקיומו בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully