וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתיחת הלימודים: הסגל הבכיר בבר אילן ישבות

הסגל הבכיר לא יפתח את הלימודים בראשון בשל סכסוך עבודה הנוגע לדרך חישוב פדיון ימי המחלה בגמלאות. יתר הלימודים בהנחיית חברי סגל זוטר ועוזרי הוראה יתקיימו כסדרם

הסגל הבכיר באוניברסיטת בר אילן הודיע היום (שישי) כי לא יפתח את שנת הלימודים האקדמית ביום ראשון. הסיבה לכך היא סכסוך עבודה הנוגע לדרך החישוב של פדיון ימי המחלה לאנשי סגל שפורשים לגמלאות. יצוין כי אנשי הסגל הבכיר ישבתו, אולם יתר הלימודים בהנחיית חברי סגל זוטר ועוזרי הוראה יתקיימו כסדרם.

אוניברסיטת בר אילן. אורי לנץ
לטענת הנהלת האוניברסיטה, מתקיימים מגעים אינטנסיביים בינה לבין משרד האוצר בנושא/אורי לנץ

אנשי הסגל הבכיר דורשים זה זמן רב לשנות את חישוב פדיון ימי המחלה שהם לא ניצלו עם פרישתם לגמלאות. במצב הנוכחי, מחושב שכר הבסיס בלבד, ואנשי הסגל דורשים להוסיף לו רכיבים נוספים. הנהלת האוניברסיטה דווקא מביעה תמיכה בחישוב החדש, אולם הבהירה לאנשי הסגל כי הדבר דורש את אישור הממונה על השכר באוצר, אישור שטרם התקבל. לטענת הנהלת האוניברסיטה, מתקיימים מגעים אינטנסיביים בינה לבין משרד האוצר בנושא.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר כי "הנהלת אוניברסיטת בר אילן תמהה על החלטת ארגון הסגל האקדמי להכריז על שביתה ולמנוע את פתיחת שנת הלימודים במועדה. הסכסוך נוגע לפדיון ימי מחלה לקבוצה קטנה של חברי סגל הפורשים לגמלאות. הנהלת האוניברסיטה נענתה לדרישת העובדים לכלול רכיבי שכר בחישוב פדיון ימי מחלה ואף הודיעה על כך בכתב לנציגי ארגון הסגל האקדמי. עם זאת, הודיעה ההנהלה כי התשלום מותנה באישור הממונה על השכר באוצר, והאישור טרם התקבל. האוניברסיטה מנהלת מגעים אינטנסיביים עם הממונה על השכר באוצר לקבל את אישורו בהקדם. האוניברסיטה קוראת שלא לשבש את פתיחת שנת הלימודים ולא לפגוע בציבור הסטודנטים שלא לצורך".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "יש להדגיש כי מנגנון פדיון ימי מחלה מתבצע כסדרו באוניברסיטת בר אילן. הסכסוך המדובר נוגע לרכיב אחד באופן חישוב הפדיון. אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר קיבל את הפנייה בעניין, ואנו מקווים כי בזמן הקרוב יימצא פתרון. הבחירה של אנשי הסגל הבכיר להשבית את הלימודים ולפגוע בסטודנטים ובמהלך הלימודים התקין בעקבות מחלוקת לא מהותית מבחינה כספית מעוררת תמיהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully