וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבלה לא משקרת: סטודנטים במכללות מרוצים יותר

סקר שביעות רצון של סטודנטים מעלה תמונה ברורה: סטודנטים באוניברסיטאות מרוצים פחות מאשר חבריהם במכללות. בצל המהומות, המרכז האוניברסיטאי אריאל מדורג גבוה. ומי ראשונה?

התאחדות הסטודנטים הארצית פרסמה היום (שלישי) את נתוני מדד שביעות הרצון ממוסדות הלימוד משנמדדו במסגרת "סקר הסטודנט 2012" שנערך בקרב 5,118 סטודנטים בשיתוף עם מכון "מאגר מוחות". בראש הטבלה נמצא המרכז הבינתחומי בהרצליה כמוסד עם רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב הסטודנטים הלומדים בו. בהפרש לא גדול אחריו נמצאת מכללת סמינר הקיבוצים ובמקום השלישי, ראשון בין האוניברסיטאות, מכון ויצמן למדע.

בניגוד למוסד היוקרתי ברחובות, רוב האוניברסיטאות הגדולות נמצאות בתחתית הרשימה. כך למשל אוניברסיטת תל אביב זכתה לממוצע של 3.52 ברמה הכללית של שביעות הרצון, כש-5 זו הדרגה הגבוהה ביותר. לשם השוואה, המרכז הבינתחומי זכה לממוצע כללי של 4.23. גם אוניברסיטת בר אילן זכתה לממוצע נמוך יחסית – 3.51. אוניברסיטאות אחרות, כמו אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה העברית גם הן זכו לממוצע נמוך יחסית העומד על כ-3.6.

אריאל - רמת שביעות רצון גבוה ומפתיעה

נתון מפתיע עולה מהדירוג של המרכז האוניברסיטאי אריאל שנמצא לאחרונה בכותרות בשל הניסיון להכירו כאוניברסיטה. הסטודנטים דירגו את רמת שביעות הרצון בו ב-3.92 מתוך 5, והוא נמצא במקום הרביעי ברשימה. יצוין ביום ראשון השבוע הציג שר החינוך, גדעון סער, בישיבת הממשלה השבועית נתונים מהם עולה כי כמחצית מהסטודנטים ילמדו השנה במכללות, בעוד שהיתר ילמדו במסגרת האוניברסיטאות השונות.

הסטודנטים שענו על השאלון התבקשו לדרג את שביעות רצונם לפי פרמטרים שכללו את רמת הקורסים, טיב ההוראה של המרצים, טיב ההוראה של המתרגלים, יחס המרצים ועוד. הדירוג היה: 1 – מאוד לא מרוצה, 2- לא מרוצה, 3- מרוצה במידה בינונית, 4- מרוצה, 5- מרוצה מאוד. רמת הדירוג הגבוהה ביותר, כאמור, בסקר זה הגיעה ל-4.23.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מסר בעקבות תוצאות סקר איכות ההוראה כי "חוסר שביעות הרצון של הסטודנטים מאיכות ההוראה הוא תמרור אזהרה למוסדות הלימוד ובמיוחד לחלק מהאוניברסיטאות שמגיעות למקומות נמוכים בדירוג איכות ההוראה. זה נובע מכך שקיימת הזנחה מתמשכת של האקדמיה בכל הנוגע לתחום ההוראה שלא משקיעה מספיק תשומת לב ובטח שלא משאבים באיכות ההוראה".

דרוג איכות הוראה לפי שם מוסד:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully