וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללות הטכנולוגיות לנתניהו: "התערב במשבר"

לאחר שהודיע על הכוונה להשבית את הלימודים במכללות הטכנולוגיות החל מיום ראשון הקרוב, פנה פורום המכללות לנתניהו וביקש: "הכרז על עידוד לימודי ההנדסאים כפרויקט לאומי"

פורום המכללות הטכנולוגיות פנה היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שיתערב במשבר הנוכחי בין המכללות לבין משרד התמ"ת. בימים האחרונים הודיעו המכללות, בהן לומדים אלפי סטודנטים, על כוונתן להשבית את הלימודים החל מיום ראשון הקרוב בכל המוסדות החברים בפורום. זאת, במחאה על כך שלא הועברו אליהם תקציבים ממשרד התמ"ת, ובלעדיהם, לטענתם, הם לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים.

"מתוך צעד נואש להצלת פעילות והכשרת כוח טכנולוגי במדינת ישראל, לצערנו לא נותר בידינו אלא לקחת את גורלנו בידינו ולהשבית את פעילות המכללות הטכנולוגיות אשר נמצאות בפיקוח התמ"ת החל מיום ה-21 לאוקטובר 2012", נכתב. אנשי הפורום התריעו מפני קריסה של המכללות הטכנולוגיות, זאת בשל תקצוב ממשלתי לקוי במשך עשרות שנים, כהגדרתם. "אנו, פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות, מבקשים בשנית מכבודו להכריז על עידוד לימודי ההנדסאים כפרויקט לאומי בשל חיוניות המקצוע לעתיד המשק הישראלי, צה"ל והתעשיות הביטחוניות, וזאת באמצעות תקצוב סטודנט במסלול הנדסאים, כפי שמתוקצב עמיתו במערכת האקדמית".

במכתב צוין עוד כי למרות שקיים מחסור חמור בהנדסאים במדינת ישראל, אלו לא מקבלים תקצוב בדומה לעמיתיהם במקצועות אחרים. עוד נכתב כי המכללות זקוקות לתקציב מידי של 40 מיליון שקלים לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, ודרשו כי לאחר מכן תגובש תכנית מוסדרת לתקצוב כפי שנהוג במכללות האקדמיות. "אל תנטוש את ההשכלה הטכנולוגית במדינה - עזור לנו לקיים את המערכת לטובת התעסוקה, השתלבות מקצועית, והתרומה לתל"ג בישראל".

"להעביר למכללות מענק חירום"

גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לנושא ופנתה אמש אל שר האוצר, יובל שטייניץ, ואל שר התמ"ת, שלום שמחון, בדרישה לטפל בדחיפות בנושא. במכתב ששיגרה לשניים היא כתבה: "משרד האוצר משאיר את המכללות הטכנולוגיות בתת-תקצוב משווע שלא מאפשר להן להתקיים, לא כל שכן לקיים לימודי הנדסאות ברמה הנדרשת. התוצאה: כבר היום חסרים למשק כ-15 אלף הנדסאים. הדבר פוגע אנושות בכלכלה, בתעשייה, בצה"ל, ובאלפי צעירים, שעבורם לימודי הנדסאות הם האפשרות היחידה לעתיד תעסוקתי יציב ולרכישת מקצוע מכובד". יחימוביץ' הוסיפה כי "כיום לומדים במכללות הטכנולוגיות להנדסאים 22 אלף סטודנטים המהווים 11% מכלל הסטודנטים בישראל ומתוקצבים רק ב- 1.78%. אני פונה אליכם בבקשה לטפל בנושא בדחיפות, וכצעד ראשון להעביר לאלתר למכללות אלה מענק חירום שיאפשר להן לפתוח את שנת הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully