וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח חברתו הדוגמנית בלונדון ירצה מאסר עולם?

גלעד גרוסמן

17.10.2012 / 15:20

בשנת 1999 הואשם יניב מלכה ברצח בת זוגו, הדוגמנית הבריטית קדמבה סימונס. בית המשפט בבריטניה גזר עליו 13 שנות מאסר, אך הוא נכלא לבקשתו בישראל. כעת הוא מבקש להשתחרר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

הפרקליטות תודיע בתוך 30 ימים האם היא מסכימה להמליץ לנשיא המדינה, שמעון פרס, לקצוב ל-20 שנים את עונשו של יניב מלכה, שנידון למאסר עולם בגין רצח חברתו, הדוגמנית הבריטית קדמבה סימונס. זאת עקב מצב יוצא דופן שנוצר: מלכה הורשע בבריטניה ועונשו נקצב ל-13 שנה, ואילו לאחר שהוסגר לישראל, הוא נידון ל-30 שנים בכלא.

מלכה הורשע ברציחתה של סימונס בשנת 1999. הוא נעצר כשנה לפני כן על גג של בניין בלונדון, זמן קצר לפני שניסה, ככל הנראה, להתאבד. זמן קצר לפני כן איתרה המשטרה את גופתה של קדמבה תלויה באמבטיה בדירת חבריהם של בני הזוג. מלכה טען שהוא וחברתו הדוגמנית התכוונו להתאבד יחדיו כשהם תחת השפעת סמים, אולם בית המשפט בבריטניה קבע כי מלכה רצח את סימונס ואז ניסה להתאבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצאה תלויה באמבטיה. סימונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט בבריטניה קבע כי על מלכה לרצות 13 שנות מאסר שלאחריהן יישאר במאסר רק אם ועדה שתתכנס תקבע כי הוא מסוכן לציבור. בשנת 2002 נענתה בקשתו של מלכה לרצות את עונשו בישראל, ובית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו מאסר עולם, אותם קצב הנשיא דאז משה קצב ל-30 שנה.

על פי החוק בישראל, אסיר שנידון למאסר עולם יכול לבקש את קיצור עונשו רק אחרי ריצוי של עשרים שנים לפחות. לכן יכול מלכה, שמרצה כבר למעלה מ-14 שנים בכלא, לבקש קיצור של שש שנים בלבד. לאחרונה הוא עתר לבג"ץ באמצעות עורכי הדין יחיאל גוטמן ומתן גוטמן, בטענה שמדובר בכליאת שווא. עוד טענו עורכי הדין כי הובטח למלכה שהעונש בישראל יהיה זהה לזה שנגזר בבריטניה - 13 שנים - וכי הוא לא ידע שניתן לגזור עליו מאסר עולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון בערור של יניב מלכה , אוקטובר 2012. עומר מירון
מלכה בבית המשפט, היום/עומר מירון

בדיון היום (רביעי) טענה נציגת הפרקליטות, עו"ד הילה גורני, כי הדין הבריטי שונה מהדין הישראלי, וכי לא ניתן לקבוע בוודאות כי מלכה היה משתחרר אחרי 13 שנה. השופטים מצדם הביעו חוסר נוחות מהאפשרות שמלכה לא יכול לבקש לקצוב את עונשו כמו כל אסיר. "משנקבע התעריף (13 השנים שנגזרו על מלכה בבריטניה, ג.ג) יש אופציה או להביא אותו בפני הוועדה הזו ואז הוא יכול להישאר באנגליה, או שאם הוא אזרח זר, להעיף אותו. לכן היום די ברור מה היה קורה אתו", אמרה השופטת מרים נאור. נאור מתחה ביקורת גם על מלכה, שפנה לבית המשפט רק כעת. "הטענה 'לא ידעתי, לא ראיתי קצת קשה לי'. אחר כך הוא גם ישן על זכויותיו. ואחרי כל זה יש אדם באנגליה שיוצא לחופשי או נזרק לישראל, והיום הוא יושב עוד שבע שנים, וזה מפריע לי", אמרה השופטת.

השופטים הציעו להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי ובמקביל לאפשר למלכה להגיש בקשת חנינה נוספת. במידה שעונשו ייקצב ל-20 שנות מאסר, יוכל מלכה לבקש באופן מיידי לקצר את עונשו בשליש. הפרקליטות תמכה בתחילה בהצעה לדון בתיק בבית המשפט המחוזי, אולם פרקליטיו של מלכה התנגדו, בטענה שמדובר בהליך ממושך, וכי כבר כעת הוא מרצה עונש מאסר ארוך מזה שנקבע לו. לבסוף הוחלט כאמור שהפרקליטות תגבש עמדה בנושא בתוך 30 יום. במקרה שתתנגד, התיק יוחזר לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully