וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם ברצח אשתו בפעם השנייה: "דמיון מצמרר"

גלעד גרוסמן

7.10.2012 / 10:40

מרדכי חי הואשם כי דקר את אשתו השנייה עשרות פעמים, 21 שנה לאחר שרצח את אשתו הראשונה אך שוחרר בשל אי-שפיות. הפעם קבע הפסיכיאטר כי הוא כשיר לעמוד לדין: "פעל בקור רוח"

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מרדכי חי, תושב הרצליה בן 65, בגין רצח אשתו השנייה אלסי לגונדאי לפני כשלושה שבועות. זאת, לאחר שלפני 21 שנה רצח את אשתו הראשונה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי חוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי חי אינו מצוי במצב פסיכוטי, הוא מודע למצבו, מודה במעשה ומוכן לשאת בעונש.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותי ארז מפרקליטות מחוז תל אביב, חי ולגונדאי נישאו בנישואים אזרחיים לפני מספר שנים ונולדה להם ילדה, כיום בת ארבע. לטענת הפרקליטות, בחודשים שקדמו לרצח התגלעו חיכוכים בין השניים על רקע חשדו של חי שאשתו "מתרועעת עם זרים, עוסקת בזנות וצורכת סמים".

חי, כך עולה מכתב האישום, עזב את הדירה כמה ימים לפני הרצח, וחזר לביתו יומיים לפני האירוע. בבוקר הרצח, בעת שאשתו ישנה, ניגש חי למטבח, נטל סכין, חזר לחדר השינה ודקר את לגונדאי עשרות פעמים בבית החזה, בבטן, בגב, בצוואר ובפנים.

בתם של בני הזוג צפתה במעשה

לגונדאי ניסתה להתגונן מפניו והתחננה על נפשה, אולם הוא לא הפסיק לדקור אותה עד שמתה. למרבה הזוועה, בתם של השנים שמעה את צעקותיה של אמה, הגיעה לחדר השינה, צפתה בנעשה ואף ביקשה מאביה שיפסיק, ללא הצלחה.

מבקשת המעצר עולה, כי לאחר הרצח התקשר חי אל מוקד 100 ואמר למוקדן "הרגתי את אשתי". "מעשיו של המשיב נעשו בקור רוח, באלימות קשה ובאכזריות, תוך שימוש בנשק קר, כלפי אשתו המנוחה ולעיני בתו הקטינה", נכתב בבקשת המעצר. "הוסף לכך את הדמיון המצמרר של גרימת מותה של אשתו הראשונה של המשיב".

כאמור, ב-1991 רצח חי את אשתו הראשונה, ונשלח לאישפוז פסיכיאטרי לאחר שנקבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. הוא שהה באישפוז 9 שנים עד ששוחרר. ב-2003 הוא נידון ל-10 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של איומים והטרדה שביצע כלפי בת זוגו באותה תקופה. אז נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

פרקליטו של חי, עו"ד ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר כי חי "אכן קשר עצמו עובדתית לרצח והודה בו. אולם, לנוכח ההיסטוריה הנפשית המוכחת שלו, פרטים בגרסתו וטיב המעשה, הוא יישלח בשלב הראשון להסתכלות מעמיקה לשם קבלת חוות דעת מקיפה אודות מצבו הנפשי במועד העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully