וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שאכזב והמועמד שהלהיב: היריבים נפגשים שוב

יעל אבן אור, ארה"ב

16.10.2012 / 23:23

אובמה ורומני יתעמתו פעם נוספת, והפעם לא רק זה עם זה, אלא בעיקר עם הקהל, שיציב להם שאלות נוקבות בענייני הליבה. ומה עם ישראל ואירן? שידור ישיר בוואלה החל מ-03:00

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שלושה שבועות בדיוק לפני יום הבחירות, ייפגש הלילה (שלישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לעימות נוסף עם יריבו הרפובליקני, מיט רומני. העימות ייערך הפעם באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד שבמדינת ניו יורק. העימות ייערך במתכונת של אסיפה עירונית, ובמהלכו יידרשו שני המועמדים להשיב לשאלות של קהל הצופים.

קבוצת שואלי השאלות נבחרה מראש, ומורכבת מכ-80 אזרחים, שטרם החליטו עדיין למי לתת את קולם בקלפי. המנחה היא קנדי קראולי, מגישת התכנית "מצב האומה" ברשת החדשות CNN, ובשני המטות חוששים שהיא תציג שאלות-המשך לשאלות שיעלו מן הקהל.

העימות יועבר בוואלה! חדשות בשידור ישיר החל מהשעה 03:00.

העימות הנשיאותי השני באוניברסיטת הופסטרה. לונג איילנד, ניו יורק, 15-16 באוקטובר 2012. AP
באולפן באוניברסיטת הופסטרה כבר הכל מוכן. כמעט/AP

העימות הלילה עומד במידה רבה בצל הופעתו החלשה של אובמה בעימות הראשון. במרחק זמן רב מאותו לילה ומסקרי הבזק שנערכו מיד אחרי העימות, עדיין ניכר כי אובמה אכזב את הצופים. מסקר חדש של העיתון "וושינגטון פוסט", שנערך בשיתוף עם רשת ABC , עולה כי 71% מהבוחרים שחושבים כי ברצונם להצביע, מאמינים שמיט רומני הפגין ביצועים טובים יותר באותו לילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיט רומני בדרכו לעימות השני. שדה התעופה בבדפורד, מסצ'וסטס. 16 באוקטובר 2012. AP
מיט רומני בשדה התעופה במסצ'וסטס, טרם המראתו לעימות/AP

כעת, אובמה מבין, כפי שהבין ג'ו ביידן בעימות סגני הנשיא, כי עליו להציג הופעה תקיפה בהרבה. הנשיא צפוי לנסות להציג את יריבו כמועמד רדיקלי, אפילו יותר מהדרך שבה מתנגדיו במפלגה הרפובליקנית הציגו אותו. עם זאת, על אובמה מוטלת גם המשימה לשמור על מידה של נינוחות ולא להיראות נואש. מתכונת העימות, שבה השאלות מגיעות מהקהל ולא מהמנחה, תחייב את המועמדים לחשוב היטב על נימת הדיבור ועל הרכב התשובות, כיוון שהם עלולים להיראות מתגוננים מדי אם יהפכו שאלה מהקהל למתקפה על היריב.

העימות הנשיאותי השני באוניברסיטת הופסטרה. לונג איילנד, ניו יורק, 16 באוקטובר 2012. רויטרס
וגם המצלמה באולפן עושה איזונים אחרונים/רויטרס

על רומני מופעל לחץ לשמר את התנופה מהעימות הראשון, אז עמד בגבורה מול אובמה המוחלש. ההופעה המוצלחת בשעתו הביאה לו גל של תמיכה ושיפרה את מעמדו בסקרים. אך רצוי לקחת בעירבון מוגבל את היתרון בסקרי דעת הקהל, שמעניקה רוח גבית לרומני, שכן הפופולריות של הטוען לכתר כמעט תמיד עולה לאחר העימות הראשון. לפי פרשנים, המועמד שעולה בפעם הראשונה על הבמה ומתייצב מול הנשיא, נוטה לשכנע את הבוחרים שיש בו לפתע את המהוגנות והעוצמה הדרושות לנשיא – כלומר, "ייצוגיו?ת" - ועל אחת כמה וכמה כשהוא מצליח להשתיק את הנשיא המכהן, כפי שעשה רומני.

הנשיא ברק אובמה בדרכו לעימות הנשיאותי השני. שדה התעופה ג'ון קנדי בניו יורק. 16 באוקטובר 2012. רויטרס
אובמה אחרי הנחיתה בניו יורק, בדרכו לעימות/רויטרס

נקודה נוספת לציון היא הסקרים הטלפוניים שנערכו בשבועיים שחלפו מאז, שהציגו זינוק במעמדו של מיט רומני. ככל הנראה, הם הושפעו מהעובדה שתומכי רומני שמחו לדווח על נטייתם אליו בימים של גאווה, ואילו תומכי אובמה, שהתאכזבו מהופעתו, העדיפו להניח את השפופרת על כנה. לכן, הן אובמה והן רומני יודעים שיש להתמקד כעת בקולות המתנדנדים, וייתכן שיעדיפו להציג בדיון עמדות שעוסקות בענייני הליבה – יותר כלכלה, חברה, מגדר והפלות – ופחות נושאים שאינם נוגעים ישירות לאמריקאים, כמו חוץ וביטחון. כל זה תלוי, כמובן, בהערכות מוקדמות.

העימות הנשיאותי השני באוניברסיטת הופסטרה. לונג איילנד, ניו יורק, 15-16 באוקטובר 2012. AP
עוד מעט מתחילים/AP

אנשי הקמפיין הרפובליקני סיפרו לוול סטריט ז'ורנל כי רומני עשה הכנות אינטנסיביות לעימות השני, וכי הוא מוכן לבטא בדרך הטובה ביותר את ההבדלים בינו לבין אובמה בסוגיות של מס, ביטוח ובריאות. גם נושא רצח השגריר בלוב הוזכר, אך ערב העימות, התפתחות מעניינת עלולה לטרוף את הקלפים: מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הודיעה כי היא לוקחת על עצמה את האחריות לכישלון המודיעיני בבנגזי, שהביא לרצח השגריר כריסטופר סטיבנס, ויהיה מעניין לראות מה תהיה תגובתם של אובמה ורומני.

ומה לגבי ישראל, אירן ובנימין נתניהו, וכל שאר הנושאים שהזכיר רומני בנאום מדיניות החוץ שלו? התשובות לכך - בעימות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully