וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: ערכנו עשרות גיחות מזל"טים בישראל

הבכיר אמר ל-AP בעילום שם כי הרפובליקה האיסלמית שלחה בשנים האחרונות כלי טיס מטעמה במטרה להתחקות אחר ההגנה האווירית של ישראל ולאסוף מידע. גורם ישראלי דחה את הטענה

מזל"טים אירניים ביצעו בשנים האחרונות עשרות גיחות מלבנון למרחב האווירי של ישראל, כך טען היום (שלישי) גורם צבאי בכיר ברפובליקה האיסלמית. מטרת הגיחות, לדברי הבכיר, הייתה ניסיון להתחקות אחר ההגנה האווירית של ישראל ולאסוף מידע. בראיון לסוכנות הידיעות AP, בעילום שם, הוא הדגיש כי חיל האוויר הישראלי לא זיהה את המטוסים הזעירים.

הגורם סירב למסור פרטים נוספים על המשימות של המזל"טים האירניים, או על יכולותיהם. הוא אף סירב להתייחס לשאלה האם כלי הטיס המדוברים היו זהים למזל"ט שנשלח על ידי חיזבאללה בלבנון ויורט בשבוע שעבר בידי מטוסי קרב של חיל האוויר. גורם ישראלי דחה בשיחה עם סוכנות הידיעות את הטענות.

תיעוד של מטוסי חיל האוויר מיירטים כלי טיס בלתי מאויש שחדר לשטח שיראל. דובר צה"ל
יירוט המזל"ט בשבוע שעבר/דובר צה"ל

במהדורת סוף השבוע האחרונה של ה"טיימס" הלונדוני נטען כי המטוס הזעיר ששיגר חיזבאללה לישראל הצליח לצלם אתרים מסווגים בארץ, ולהעביר את התצלומים למפעיליו בשידור חי. לדיווח, שהובא מפי כתב העיתון בתל אביב, עוזי מחניימי, לא היה אישור מגורמים רשמיים בצה"ל. מחניימי מעריך שהמטוס היה מדגם שאהד 129, שנחשף לפני חודשיים. בטהרן טענו שמטוס מדגם זה מסוגל לשהות באוויר במשך 24 שעות, ולהגיע לטווח של מעל אלף קילומטרים.

לפי הדיווח ב"סאנדיי טיימס", המטוס שהה בשמי ישראל במשך שלוש שעות לפחות, לפני שהופל על ידי מטוס חיל האוויר מדגם F-16I ("סופה"). נטען כי הוא שידר למפעיליו תצלומים מהתרגיל המשותף שנערך בימים אלה בין צה"ל לארה"ב, וכי הצליח לתעד אתרים מסווגים, בהם אתרים לאחסון ולשיגור טילים בליסטיים. עוד נאמר כי הוא ריחף מעל הקריה למחקר גרעיני בדימונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully