וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: המדינה תערער על זיכויו של אהוד אולמרט

גלעד גרוסמן

16.10.2012 / 20:09

פרקליטות המדינה הודיעה לסנגורו של ראש הממשלה לשעבר על כוונתה להגיש ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין בתיקו. יועץ התקשורת של אולמרט: "רדיפה אישית ומרושעת"

אין יותר מקום לספקולציות: מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ג'ואי אש, הודיע לפרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עו"ד אלי זוהר, כי התקבלה החלטה סופית בפרקליטות על הגשת ערעור על הכרעת הדין וגזר הדין במשפטו של אולמרט. ממשרד המשפטים נמסר הערב (שלישי) כי בפרקליטות עדיין שוקדים על הכנת הערעור, אשר צריך להיות מוגש עד תחילת נובמבר, וטרם התקבלו הכרעות סופיות באשר להיקפו. כמו כן, טרם התקבלה החלטה אם לערער על הכרעת הדין וגזר הדין בעניינה של שולה זקן.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגזר הדין בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
טרם הוחלט אם לערער גם על הזיכוי בפרשת ראשונטורס. אולמרט/עומר מירון

לפני כשלושה שבועות, גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונש של שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים על אולמרט, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, לאחר שבעת שהיה שר התמ"ת היה מעורב בקבלת החלטות בנוגע ללקוחות שיוצגו על ידי חברו הטוב אורי מסר. העונש הקל ניתן לאחר שאולמרט זוכה מהאישומים המרכזיים נגדו, בפרשות "ראשונטורס" ומעטפות הכסף. זקן הורשעה בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס", לאחר שנבקע כי בעת שהייתה ראש לשכתו של אולמרט, פעלה לקבלת מימונים עודפים לנסיעותיו. היא נידונה לתשעה חודשי מאסר על תנאי ולקנס בסך 40 אלף שקלים.

יועצו של אולמרט: "שערורייה"

כבר לאחר מתן גזר הדין, הודיע פרקליט מחוז ירושלים לשעבר, עו"ד אלי אברבנאל, שעמד בראש התביעה במשפט, כי הפרשה לא הסתיימה - רמז עבה וברור במיוחד על הכוונה לערער. היום כמעט ברור שהפרקליטות תערער על זיכויו של אולמרט בפרשת מעטפות הכסף, זאת לאור הקביעות של שופטי המחוזי לפיהן אולמרט קיבל כספים במזומן מאיש העסקים משה טלנסקי, והן לאור קביעות של השופטים בנוגע לנורמות המצופות מעובדי ציבור.

השאלה שנותרה פתוחה היא אם הפרקליטות תערער גם על הזיכוי בפרשת "ראשונטורס", שמתבסס על קביעת השופטים כי אולמרט לא ידע על המימונים העודפים. כמו כן, הפרקליטות צפויה לערער על העונש הקל שנגזר על אולמרט, זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש של עבודות שירות. השופטים הסבירו כי העונש הקל ניתן בעקבות העובדה שאולמרט נאלץ להתפטר מתפקידו כראש ממשלה.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, הגיב בחריפות להחלטה. "אין מאחורי הערעור דבר מלבד רדיפה אישית ומרושעת נגד מר אולמרט", אמר. "שלושה שופטים מחוזיים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים בחנו במשך ארבע שנים, אחת לאחת, את כל הראיות בתיק וזיכו את מר אולמרט בפרשת טלנסקי ובעוד שלוש פרשיות חמורות שיוחסו לו שלא בצדק - זיכוי מהדהד, תוך שהם מבקרים בחריפות את התנהלות הפרקליטות בעניין. במקום להפנים את הביקורת, וללמוד את פסק הדין על מנת שלא יחזור על עצמו לעולם מקרה שבו פרקליט מדינה גורם להדחת ראש ממשלה מכהן בישראל שלא בצדק, מנסה פרקליט מדינה להציל את יוקרתו האישית ולהשיג לעצמו מקצה שיפורים - והכל על חשבון משאבי הציבור ותוך המשך הפגיעה במר אולמרט. זו פשוט שערורייה שמערכת עם עוצמה כה חזקה משתמשת בכוחה לרעה ובאופן בלתי הגון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully