וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר גירושו מלשכת נתניהו, הנדל יקבל אות הוקרה

טל שלו

16.10.2012 / 18:20

יועז הנדל, שכיהן כראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה וגורש ממנה לאחר שחשף את פרשת נתן אשל, לא זכה לגיבוי מנתניהו שהעדיף את מקורבו. כעת יקבל "אות אביר איכות השלטון"

גורש מלשכת נתניהו, עכשיו אביר איכות השלטון: קצת יותר מחצי שנה לאחר שחשף את פרשת ההטרדה של ראש הסגל לשעבר, נתן אשל, ונאלץ לעזוב את תפקידו, יקבל ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, יועז הנדל, את "אות אביר איכות השלטון" לשנת 2012, על תפקידו בחשיפת החשדות נגד אשל, שהורשע בסופו של דבר בהתנהגות בלתי הולמת כלפי ר', עובדת הלשכה, ופוטר מתפקידו. התנועה לאיכות השלטון פירסמה אתמול (שני) את רשימת מקבלי האות לשנת 2012, והחליטה להעניק להנדל את האות בקטגוריית "מאבק חברתי ציבורי למען טוהר המידות ואיכות השלטון".

הנדל, שמונה לראש מערך ההסברה הלאומי בלשכת נתניהו בספטמבר שעבר, התפטר מתפקידו בפברואר האחרון, לאחר שראש הממשלה הבהיר לו כי אמונו בו נפגע בעקבות מעורבותו בחשיפת החשדות נגד אשל. הנדל, יחד עם מזכיר הממשלה צבי האוזר והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר, עמד מאחורי הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אודות החשדות נגד אשל. עם זאת, נתניהו לא התרשם מחשיפת השחיתות, התקשה לגנות את התנהגותו של אשל, שנחשב לאחד ממקורביו, ומנגד הביע חוסר אמון בולט בהנדל והאוזר, וזעם ניכר על כל שפנו ליועץ המשפטי מבלי לעדכנו על המתרחש בלשכתו. במסגרת הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה, אשל עזב את תפקידו בלשכת ראש הממשלה, אך הוא ממשיך לעסוק בתחום הפוליטי בשליחותו של נתניהו, ואף היה אחד מאדריכלי הסכם האחדות שנחתם במאי האחרון בין נתניהו ויו"ר קדימה, שאול מופז.

"נתן אשל חזק בלשכה, אך הייתי חייב לדווח עליו"

"לא ישנתי לאחר ששמעתי על ההטרדה. הבנתי שלא אוכל לצאת טוב מהסיפור, ושעליי לקחת את הדברים הלאה. ברור היה שנתן אשל הוא איש חזק בלשכה, אך הרגשתי שלא הייתה לי ברירה אלא לדווח", אמר בראיון בערוץ 2 לאחר פרישתו. "מעולם לא התעניינתי בלשכת ראש הממשלה לפני שנתניהו הציע לי להצטרף", אמר הנדל, בן 36, לשעבר לוחם בשייטת ובעל דוקטורט בהיסטוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל שיחת טלפון מנתן אשל, מאי 2012. עומר מירון
"היה ברור לי שנתן אשל חזק בלשכה", אמר הנדל. נתניהו והשיחה מאשל עם הקמת ממשלת האחדות/עומר מירון

"הזהירו אותי כי הלשכה היא קן צרעות ומאורת נחשים", הוסיף. עם עזיבתו מונה לעמוד בראש המכון לאסטרטגיה ציונית, וחזר לכתוב טור שבועי ב"ידיעות אחרונות", בו אינו חוסך שבטו מראש הממשלה, ושמו אף הוזכר באחרונה כמחוזר על ידי מפלגת "הבית היהודי" לכניסה לזירה הפוליטית.

מאז 1995 מעניקה התנועה לאיכות השלטון את "אות אביר איכות השלטון" לאישים בולטים שפעילותם הייתה מופת לקידום טוהר המידות ושלטון החוק בעיני התנועה. בנוסף להנדל, מופיעים ברשימת מקבלי הפרס השנה גם נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, יוזם מחאת הקוטג' יצחק אלרוב, העיתונאית קרן נויבך, פרופ' מנואל טרכטנברג ועוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully