וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועז הנדל: הוזהרתי שהלשכה היא קן צרעות, פעלתי נכון

טל שלו

21.4.2012 / 18:20

בריאיון לערוץ 2, ראש מערך ההסברה הלאומי בלשכת נתניהו לשעבר לא מתחרט על השתלשלות האירועים שגרמה לעזיבתו. בטור שכתב סיפר: "החופש לכתוב כרצונך חשוב מעל לכל"

"לא ישנתי לאחר ששמעתי על ההטרדה. הבנתי שלא אוכל לצאת טוב מהסיפור, ושעליי לקחת את הדברים הלאה", כך סיפר הערב (שבת) ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, יועז הנדל, בראיון ראשון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. זאת לאחר עזיבתו המתוקשרת את לשכת ראש הממשלה, בעקבות פרשת נתן אשל. הנדל עמד מאחורי הפנייה שחשפה את מעשיו של אשל - ראש הלשכה לשעבר - אשר נחשב למקורבו העיקרי של ראש הממשלה ושל רעייתו שרה ונאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שהורשע בהטרדת העובדת ר'. הנדל הציג היום לראשונה את גרסתו לאירועים שהובילו לפרישתו מהתפקיד, שמונה חודשים בלבד לאחר מינויו.

"שמעתי על ההטרדה המינית ישירות מ העובדת ר', ולקח לי זמן להבין את חומרת הדברים", סיפר הנדל. "ברור היה שנתן אשל הוא איש חזק בלשכה, אך הרגשתי שלא הייתה לי ברירה אלא לדווח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנדל עזב את תפקידו בעקבות שיחה קשה עם ראש הממשלה, בה הביע נתניהו את חוסר אמונו בו ואת כעסו עליו, כמו גם את כעסו על שני הבכירים הנוספים בלשכה - מזכיר הממשלה צבי האוזר, והמזכיר הצבאי, יוחנן לוקר. נתניהו כעס על כך שהשלושה בחרו לפנות ליועץ המשפטי עם החשדות ולא אליו ישירות. אך הנדל לא מתחרט על התנהלותו בפרשה: "הייעוץ שניתן לנו קבע שעלינו ללכת ליועץ המשפטי", אמר.

"מאורת נחשים"

לדברי הנדל, "גם בדיעבד אני מאמין שעשינו את הדבר הנכון. איני מסכים עם ראש הממשלה, שטוען שהיינו צריכים לדווח לו. מרגע שהדברים עברו ליועץ המשפטי לא הייתה דרך לדעת לאן החקירה הולכת. השארנו את הדברים לטיפולו של היועץ המשפטי, שלהבנתי היה צריך לדווח לראש הממשלה".

הנדל, בן 36, לשעבר לוחם בשייטת ובעל דוקטורט בהיסטוריה, נכנס לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי בספטמבר 2011, והיה השלישי בתפקיד תחת נתניהו. הוא עזב את תפקידו שמונה חודשים בלבד לאחר שהתמנה אליו, בעקבות פרשת אשל ושיחת "הנזיפה" של נתניהו. "מעולם לא התעניינתי בלשכת ראש הממשלה לפני שנתניהו הציע לי להצטרף". אמר בראיון, והודה: "הזהירו אותי כי הלשכה היא קן צרעות ומאורת נחשים". לגבי נסיבות עזיבתו, הסביר כי פרישתו קרתה מהר ולא כפי שציפה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"החופש לומר כרצונך שווה הרבה מעבר למה שמשערים"

"חשבתי שאוכל לעשות דברים אחרת", אמר, אך הדגיש כי "לא הגעתי בציפיות גדולות. כשראש הממשלה אומר שאין אמון בי, הבנתי שאיני מסוגל להישאר. תפקידי היה תלוי בראש הממשלה. ללא אמון של נתניהו היכולת לתפקד הייתה מצומצמת". בהתייחסו למזכיר הממשלה האוזר, שככל הנראה "ניצל" מהשלכות הפרשה ובחר להישאר בתפקיד, אמר הנדל כי "הישארותו של צביקה האוזר בלשכה חשובה".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, הנדל מונה לעמוד בראש המכון לאסטרטגיה ציונית, מכון מחקר בעל נטייה ימנית שמרנית בירושלים. בסוף השבוע האחרון הוא חזר לתפקיד ממנו הגיע, כותב טור במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות". בטור החזרה שפורסם בסוף השבוע, תחת הכותרת "באתי, ראיתי, הלכתי", התייחס הנדל לנסיבות עזיבתו את לשכת ראש הממשלה.

"אדם קם בבוקר, מוצא עצמו שותה קפה עם ראש הממשלה", כתב בפתח טורו. "הצטרפתי ללשכת ראש הממשלה כיוון שהאמנתי, ואני עדיין מאמין, שבני הדור שלי חייבים להשפיע בכל מקום אפשרי, אין אחרים. בסופו של דבר עזבתי. כל היתר - סיפורים: מי דיווח, כמה, למה ואיך", כתב, והוסיף כי "הפרשה שזכתה לסיקור מוגזם אינה טרגדיה לאומית, אלא רק אפיזודה שבמקרה לקחתי בה חלק". מבין התובנות שפירט הנדל משמונת חודשי תפקידו בלשכת ראש הממשלה, ציין כי "החופש לומר ולכתוב כרצונך שווה הרבה. הרבה מעבר למה שמשערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully