וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחלוקת: תלמיד יושב בביתו כבר חודשיים

קובי דוד

16.10.2012 / 5:40

תלמיד כיתה ו' בבית שאן שובץ לחינוך מיוחד, למרות אי סדרים שהתגלו בוועדה. המחלוקת שפרצה בין הוריו להנהלת בית הספר הותירה אותו מחוץ למסגרת מתחילת השנה. "התעללות בילד"

בזמן שחבריו של גל (שם בדוי) התחילו את שנת הלימודים, הוא יושב בביתו ומנסה לצמצם את הפערים הלימודים שצבר בעזרת מורה פרטית. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית גל שובץ לכיתת חינוך מיוחד, בהוראה של מערכת החינוך בבית שאן. ההחלטה שנפלה עוררה את חמתם של הוריו שמיהרו לערער על הבקשה במשרד החינוך - מחוז צפון. בזמן שהרשות עסוקה בלגלגל את האחריות לפתחו של משרד החינוך שיכריע בנושא, גל יושב בביתו חסר מעש ומדוכא. "זו פשוט התעללות בילד קטן חסר ישע". סיפרה אמו בכאב.

הוריו התנגדו להחלטות הוועדה

קודם לכן התחנך גל מכיתה א' עד ה' בבית הספר היסודי "תחכמוני", במסגרת חינוך רגיל. הבעיה התעוררה במהלך כיתה ה', אז החליטה הנהלת בית הספר למנות ועדת השמה שתבחן את תפקודו הלימודי של גל, מאחר ואלה סברו כי אינו מסוגל להשתלב במהלך שיעורי הלימוד הרגילים.הוועדה שהתכנסה בחודש פברואר אשתקד קבעה כי גל צריך ללמוד במסגרת חינוך מיוחד. הוריו התנגדו בנחרצות להחלטה, והנהלת בית הספר החליטה להיעתר לדרישותיהם.

בחודש מאי האחרון התכנסה שוב ועדת ההשמה שקבעה כי גל יצטרך בשנת הלימודים הנוכחית ללמוד במסגרת חינוך מיוחד, מה שיאלץ אותו לעזוב את בית ספרו בשנה האחרונה ללימודיו. זמן קצר לאחר מכן הוריו גילו אי סדרים בהליך הוועדה. הם פנו לגורמים במשרד החינוך על מנת לבדוק את הנושא. בצעד חריג החליט המשרד לבטל את הוועדה בטענה לאי סדרים חמורים, שהעיקרי מביניהם נע סביב היעדרותו של יו"ר הוועדה, מנהל אגף החינוך בעיר, מהדיונים.

"מחודש מאי האחרון ועד עכשיו אנחנו תלויים באוויר", סיפרה אמו של גל בייאוש רב. "עדין לא קיבלנו תשובה חד משמעית מה ניתן לעשות עם הילד שלנו. אני התפטרתי מעבודתי כדי שהבן שלי לא ישב לבד בבית".

ההורים ערערו על ההחלטה

הוריו של גל לא היו מוכנים לשבת בחיבוק ידיים. במקביל לוועדת ההשמה שהייתה צפויה להתקיים שוב, לאחר שהראשונה בוטלה עקב אי סדרים, גל עבר אבחון פסיכולוגי בחודש יולי האחרון בו צוין כי "חשוב מאוד לאפשר לתלמיד המשך למידה בכיתה רגילה, עם מתן עזרה אינטנסיבית על ידי מורת שילוב, שעות תגבור, טיפוח ויישום ההתאמות המפורטות".

על אף האבחון הפסיכולוגי שקבע כי גל יוכל ללמוד בכיתת חינוך רגילה, ועדת ההשמה קבעה שוב כי גל ישובץ לכיתת חינוך מיוחד. ההורים הבחינו כי על הטופס שהתקבל לידיהם הופיע תאריך ישן מחודש יוני. "אז הובהר לנו שגורלו של בני נחרץ עוד בטרם הועדה התכנסה". הסבירה אמו. "אני לא מבינה למה הם התכנסו. אם כבר הנושא הזה נסגר סופית בחודש יוני".

בתגובה לכך, הוריו הגישו ערעור על החלטת הוועדה באמצעות עו"ד לימור אסולין. ועדת הערר במשרד החינוך מחוז צפון טרם החליטה מה יעלה בגורלו של גל, למרות שכבר חלפו חודשיים מתחילת שנת הלימודים, ולגל עדיין לא נמצא פתרון.

"אני לא אתן לכך שהבן שלי בשנה האחרונה יעזוב את בית הספר, את חבריו וישובץ בבית הספר אחר בכיתה לחינוך מיוחד", ציינה אמו בנחרצות. "לצערי הרב, אף גורם לא בחר להתייחס לאבחון הפסיכולוגי שקבע שחור על גביי לבן שבני רשאי ללמוד בכיתה רגילה".

"ההורים בחרו שלא לשלוח אותו"

מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "ועדת ההשמה הראשונה בעניינו התכנסה לפני יותר משנה ולמרות המלצת הגורמים המקצועיים נעתרה הוועדה לבקשת ההורים לשבצו בכיתה רגילה, תוך בניית תכנית אישית מותאמת. הבעיות והקשיים אותם לא ניתן לפרט לא נפתרו במהלך השנה, אלא אף החריפו. ועדת ההשמה האחרונה, הכוללת את פיקוח משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי העירוני התכנסה בחודש מאי והמליצה לשבצו בכיתה מקדמת לשנת הלימודים הנוכחית".

עוד ציינו בעיריית בית שאן כי "ההורים הם אלו שבחרו שלא לשלוח אותו לכיתה מקדמת בשנת הלימודים הנוכחית והגישו ערעור על החלטת ועדת ההשמה. עדיין לא קיבלנו את תוצאות ועדת הערר ממשרד החינוך וברגע שתתקבל החלטה ננהג לפיה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההורים ערערו על החלטת השיבוץ למסגרת החינוכית, נושא שמצוי בתחום האחריות הבלעדית של הרשות המקומית. על פי החוק, עד לשינוי ההחלטה, אם בכלל, על ההורים חלה האחריות לכך שהילד יגיע באופן קבוע למסגרת החינוכית האחרונה שבתוקף. בשלב זה התבקשה קצינת הביקור הסדיר ברשות להתערב בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully