וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים כבר החלה - מאות תלמידים בלי ספרים

4.10.2012 / 16:58

חשבתם שפרויקט השאלת הספרים מטעם משרד החינוך משרת את התלמידים? חשבו שוב. ספק הספרים העובד עם הפרויקט לא עומד בעומס, ובינתיים מאות תלמידים נאלצים ללמוד ללא ספרים

חודש בדיוק חלף מפתיחת שנת הלימודים, אולם בחלק מהכיתות בדרום הארץ עדיין יושבים תלמידים שאין ברשותם ספרי לימוד. הסיבה: חלק מהספרים טרם סופקו לבתי הספר במסגרת פרויקט השאלת ספרי הלימוד שמפעיל משרד החינוך משנת הלימודים הנוכחית. מתלונות הורים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי תלמידים רבים, בעיקר בחטיבות הביניים, עדיין יושבים בשיעורים ללא ספרי הלימוד עליהם שילמו בתחילת השנה במסגרת פרויקט השאלת הספרים, זאת בשל כישלון של הספק בדרום לספק את כמות הספרים הנדרשת לכל התלמידים שנרשמו לפרויקט. לדברי ההורים, "החברה פשוט לא עמדה בעומס".

פרויקט ההשאלה פועל החל משנת הלימודים הנוכחית בכל בתי הספר, בכפיפות להסכמה של רוב הורי התלמידים (60% לפחות). במסגרת הפרויקט, בסוף כל שנת לימודים, משאירים התלמידים את ספרי הלימוד בבית הספר לשימוש תלמידים הצעירים מהם. הורי התלמידים משלמים תשלום שנתי המאושר במסגרת תשלומי ההורים לשנת הלימודים, ותמורתו הם מקבלים סל ספרי לימוד לשנה החדשה.

סטודנטים לומדים בכיתה. ShutterStock
"חברת השאלת הספרים פשוט לא עמדה בעומס"/ShutterStock

יו"ר ועד ההורים העירוני בבאר שבע, רפי קיוויתי, סיפר כי בנו, תלמיד בחטיבת ביניים בעיר, הוא אחד מאותם תלמידים שיושבים בשיעורים ללא ספר לימוד. "זה עוול לילד כשהוא רואה ילד אחר שיושב לידו בכיתה, שלא השתתף בתכנית ההשאלה, ויש לו ספר ללמוד מתוכו. למה הבן שלי צריך לסבול? הקושי הזה הוא כל כך לא הגיוני. אם החלטתם על תכנית כזו - תתארגנו בהתאם". קיוויתי טוען כי פנה גם להוצאות הספרים, ונאמר לו כי הן אינן יודעות מתי יגיעו הספרים. לדבריו, מדובר בכ-500 תלמידי חטיבות הביניים (מתוך כ-800 תלמידי חטיבות הביניים בעיר) שהשתתפו בפרויקט השאלת הספרים וטרם קיבלו את הספרים שהזמינו.

יו"ר ועד ההורים העירוני באשדוד, קלמונט ברבי, סיפר כי בעירו קיימת בעיה דומה. לדבריו, לפרויקט נרשמו כ-2,000 תלמידים בעיר, מתוכם מאות שעדיין לומדים ללא כל הספרים. "נכון לשבוע שעבר, עדיין היו תלמידים ללא ספרי לימוד וחוברות. יש הרבה בלאגן עם זה. הסיבה לכך היא שמשרד החינוך עושה החלטות בדקה ה-90 בלי ידיעת הוועדים". ברבי סיפר כי הגיעו אליו תלונות רבות של הורים שרצו לבטל את השתתפותם בפרויקט בגלל אי-אספקת הספרים, ולא הצליחו לקבל את כספם בחזרה. "הספק לא מאשר את זה. החברה כנראה לא עומדת בלחץ וזה לא בסדר. הצעתי שכל היו"רים ישבו עם מנכ"לית המשרד על המכרז שהם רוצים להוציא לשיפור הפרויקט, ולא קיבלתי שום התייחסות. השנה לקחתי על עצמי לעשות כל מיני שינויים בנושא הספרים והמכרז לקראת שנה הבאה. פניתי לחברה שמנהלת את הפרויקט, ונאמר לי שהם לא עומדים בלחץ. אני מקווה שנשב עם משרד החינוך אחרי החגים ונבנה תכנית חדשה לטובת שיפור הפרויקט".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מספר בתי ספר ביקשו לערוך שינוים ברשימת הספרים סמוך לפתיחת שנת הלימודים וגם לאחריה. המשרד נענה לבקשתם ועל כן הספרים יסופקו באופן מידי לאחר חג הסוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully