וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הקפיצה מהחלל מעיניו של הצנחן האוסטרי

לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם, שבר פליקס באומגרטנר שיא כאשר זינק מבלון בגובה 39 קילומטרים במהירות 1,137 קמ"ש. אך כיצד נראה המחזה המרהיב מעיניו שלו? כנסו וגלו

ההרפתקן האוסטרי פליקס באומגרטנר שבר אתמול (ראשון) את שיא מהירות הצניחה של אדם לאחר שזינק מבלון בגובה של יותר מ-39 קילומטרים, במהירות של 1,137 קמ"ש. הצניחה המרהיבה אמנם הועברה בשידור חי כמעט בכל כלי תקשורת בעולם, אך לא מנקודת מבטו של באומגרטנר בעצמו.

הסרטון הבא, שלקוח מהשידור החי בטלוויזיה האוסטרית, מביא את האירוע מהזווית האותנטית ביותר – עיניו של באומגרטנר, דרך מצלמה שהותקנה על חליפת החלל של האוסטרי בן ה-43.

"כשאתה עומד שם, על גג העולם, אתה נהפך להיות כל כך צנוע", אמר באומגרטנר במסיבת עיתונאים שערך לאחר הנחיתה המוצלחת בניו מקסיקו. "באותו רגע, שבירת השיא לא הייתה העניין כלל. הדבר היחיד שאתה רוצה הוא לחזור הביתה בשלום", הוסיף. באומגרטנר ציין כי הצניחה הייתה קשה משציפה וכי לא יכול היה לחזות את המהירות מראש. "לפעמים אנחנו צריכים להגיע ממש גבוה כדי לראות כמה אנחנו קטנים", אמר לכתבים.

הקופץ האוסטרי פליקס באומגרטנר. AP
נשוי לאסטרונאוטית אמריקאית. באומגרטנר/AP

באומגרטנר, בעלה של אסטרונאוטית אמריקנית, ניסה להפוך לאדם הראשון שייפול נפילה חופשית מהסטרטוספרה - השכבה האמצעית של האטמוספירה של כדור הארץ. הבלון, עשוי פלסטיק, אלומיניום וחלקים מרוכבים אחרים, המריא בשעה 17:30 לערך לפי שעון ישראל, למסע אל-על שאורכו כשעתיים וחצי. בדרכו לאדמה, באומגרטנר, לבוש במיגון מיוחד, נפל ללא מצנח במשך כמה דקות, בניסיון לשבור את מהירות הקול, כשהוא חולף באזורים שהטמפרטורה בהם מגיעה למינוס 57 מעלות צלזיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully