וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: הצנחן האוסטרי שקפץ מהחלל נחת בהצלחה

פליקס ”חסר הפחד” באומגרטנר המריא לחלל בכדור פורח. לאחר המראה של כשעתיים וחצי, הוא זינק מגובה שיא של 39 קילומטרים בניסיון לשבור מהירות הקול, ונחת בהצלחה בניו מקסיקו

עריכה: מיכאל ברגמן

שיא חדש נשבר: ההרפתקן האוסטרי פליקס באומגרטנר זינק היום (ראשון) מבלון בגובה של יותר מ-39 קילומטרים מעל ניו מקסיקו, במטרה לשבור את שיא הגובה לזינוק מסוג זה. לאחר מספר דקות של צניחה חופשית ולאחריה נפילה בליווי מצנח, נחת באומגרטנר בהצלחה על הקרקע.

באומגרטנר, בעלה של אסטרונאוטית אמריקנית, ניסה להפוך לאדם הראשון שייפול נפילה חופשית מהסטרטוספרה - השכבה האמצעית של האטמוספירה של כדור הארץ. הבלון, עשוי פלסטיק, אלומיניום וחלקים מרוכבים אחרים, המריא בשעה 17:30 לערך לפי שעון ישראל, למסע אל-על שאורכו כשעתיים וחצי.

בצניחתו צלל באומגרטנר במהירות של 1,137 קמ"ש - המהירות הגבוהה ביותר שעבר אדם אי פעם בצניחה חופשית. הזינוק נדחה כבר כמה פעמים, וזוהי הפעם האחרונה שהתאפשר לבאומגרטנר, בן 43, טייס מסוקים וכדורים פורחים, לנסות את הקפיצה במזג האוויר הנוכחי.

צפו בפליקס באומגרטנר מזנק מהחלל:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באומגרטנר רגעים לפני הקפיצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרכו לאדמה, באומגרטנר, לבוש במיגון מיוחד, נפל ללא מצנח במשך כמה דקות, בניסיון לשבור את מהירות הקול, כשהוא חולף באזורים שהטמפרטורה בהם מגיעה למינוס 57 מעלות צלזיוס. בשנות ה-50' קפץ ג'ו קיטינגר, טייס לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, מגובה של 31.3 קילומטרים והוא מחזיק עד היום בשיא העולם בצניחה חופשית. קיטינגר משמש כיום כאחד מיועציו האישיים של באומגרטנר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך מפוצל המציג את באומגרטנר ואת המצנח, שניתק מהחללית הקטנה שנושאת אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך זה אמור להיראות: הדמייה המציגה את באומגרטנר מזנק לאדמה

הצנחן האוסטרי פליקס באומגרטנר מתכונן להמראה לחלל. ניו מקסיקו, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
באומגרטנר לפי ההמראה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully