וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצינים בריטים ניסו לקדם עסקת נשק עם ישראל"

עיתון ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי חברת נשק ישראלית וקצינים לשעבר בצבא בריטניה ניהלו בניגוד לחוק מסע "לובינג" כדי לקדם עסקאות נשק. ממשלת בריטניה: "הטענות ייבדקו"

חברת נשק ישראלית מעורבת בניסיון להשפיע על ממשלת בריטניה באמצעות גנרל לשעבר כדי לזכות בחוזה של 500 מיליון פאונד - כך נכתב אתמול (ראשון) בעיתון ה"סאנדיי טיימס". תחקירני העיתון ניהלו במשך שלושה חודשים חקירה נגד אנשי צבא בכירים לשעבר בצבא בריטניה, שבניגוד לחוק הציעו את שירותיהם לפעולות שתדלנות (לובינג) כדי לקדם עסקאות נשק.

במסגרת התחקיר התחזו עובדי העיתון לנציגים של חברות ומתווכים ופנו לאותם קציני צבא כדי לבדוק אם הם יכולים לעבוד עבורם. בידיעה נכתב כי הגנרל ריצ'רד אפלגייט, שהיה אחראי בעבר במשרד ההגנה הבריטי על הרכש הצבאי, תיאר מסע שתדלנות חשאי שנוהל בפרלמנט עבור עסקה של 500 מיליון פאונד (כשלושה מיליארד שקלים) עבור חברת נשק ישראלית. בידיעה לא נאמר מיהי אותה חברה, אך אפשר לשער כי אם אכן היא נכונה ומסע כזה התנהל, הרי בגלל היקפה העצום של העסקה נראה כי מדובר באחת החברות הגדולות בישראל העוסקות בייצור וייצוא ביטחוני.

בעקבות הידיעה מסר שר ההגנה הבריטי, פיליפ המונד, כי אנשי הצבא לשעבר ששמם נזכר בידיעה לא הצליחו "להשפיע" על תהליכי הרכש של המשרד, ואולם גורמים אחרים בממשלת בריטניה אמרו כי הם לוקחים ברצינות את הטענות ואלה ייבדקו. בידיעה מוזכרים שמות של קציני צבא בכירים לשעבר, רובם גנרלים, שפרשו בשנים האחרונות משירותם ופנו לעסקי השתדלנות אף שהחוק בבריטניה מגביל את פעילותם זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully