וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונן על פריצה, שוטרים גילו שסוחטים אותו

רמי שני

15.10.2012 / 2:06

במהלך חקירה שנפתחה בעקבות תלונה שהגיש, הבחין אחד השוטרים כי הקשיש, מוסר העדות, נמצא במצוקה. תחילה סירב הקשיש להודות אך לבסוף התרצה וסיפר כי הוא נתון לסחטנות

משטרת קריית גת עצרה צעיר בשנות ה-30 לחייו בחשד שנהג לסחוט קשיש בן 62 בעיר, אותו הכיר בחנות המכולת השכונתית. הצעיר דרש מהקשיש סכומי כסף שונים כדי לממן בהם רכישת סמים ואיים על הקשיש כי אם לא ישלם לו את הסכומים שהוא דורש הוא יפגע בו קשות. הקשיש, שחשש מפני המאיים, שכן הוא עצמו נכה המוגבל בתנועה ובאחרונה הוא עבר אירוע מוחי, שילם לו סכומי כסף בהיקף של מאות שקלים בכל פעם.

הפרשה התבררה במהלך חקירה שנפתחה בעקבות תלונה שהגיש הקשיש על פריצה לביתו וגניבת כספי הפנסיה שלו בסכום של 1,400 שקלים. שוטר קהילתי מקריית גת, רס"ב שמואל עמר, גבה ממנו את העדות והבחין כי הקשיש נמצא במצוקה. במהלך החקירה, שנעשתה בעיקר במישור המודיעיני, התבררה מסכת הסחטנות לה היה נתון הקשיש. הצעיר החשוד במעשים נעצר, ורק כשאמרו השוטרים לקשיש כי יש בידם מידע על מעשיו, הוא הסכים לספר להם על מעשי הסחיטה להם היה נתון.

המשטרה צפויה להגיש נגד הצעיר כתב אישום חמור על מעשי סחטנות כבר ביום חמישי הקרוב. מפקד משטרת קריית גת, סנ"צ עופר שומר, אמר בעקבות הפרשה כי חשיפת פרשות מסוג זה תורמות לביטחונם של האזרחים. "עבירת הסחיטה באיומים הנה מסוג העבירות הקשות לאיתור, זאת נוכח חששם הרב של המאוימים. משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להגיע לאותם עבריינים ולמגר את פעולתם". עוד אמר סנ"צ שומר כי "התערבות של המשטרה במקרים אלו הנה חיונית לשיפור איכות חייו של המתלונן, שכן זו מפסיקה את מסכת האיומים. במקרה הזה ראינו חשיבות עליונה באיתורו המידי של החשוד, בעיקר בשל מצבו הרפואי של האיש והיותו חסר ישע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully