וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקה בנפשו הצמיד אקדח למאהב של אשתו - וישוחרר

גלעד גרוסמן

16.9.2012 / 13:45

א' ניסה לסחוט גבר שניהל רומן עם אשתו, אך לא נמצא כשיר לעמוד לדין. בפעם אחרת, רק ניידת שחלפה מנעה ממנו ללחוץ על ההדק, אך שוב נקבע: "לא ידע להבחין בין טוב לרע"

בינואר השנה חסם א' את הרכב של המאהב של אשתו, שלף אקדח והתכוון לרצוח אותו. למזלו של המאהב, ניידת של משטרת התנועה עברה במקום וחייו ניצלו. בשבוע שעבר, קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי למרות התכנון המוקדם, א' לא היה אחראי למעשיו, ולכן הוא נשלח למוסד פסיכיאטרי - ולא לכלא.

הפרשה החלה לפני כשנתיים. א' שכר את שירותיו של חוקר פרטי, שגילה כי אשתו מנהלת רומן. א' שלח למאהב תמונות מפלילות ודרש ממנו 100 אלף דולרים כדי לא לפרסמן. המאהב פנה למשטרה, ונגד א' הוגש כתב אישום בגין סחיטה באיומים. אולם, הוא נמצא לא כשיר לעמוד לדין. הוא אושפז לכמה שבועות בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל - ושוחרר.

בכך לא הסתיימה הפרשה. א' פנה לבית דין של העדה החרדית בניסיון לקבל פיצויים, אולם הדיונים גלשו לעימותים. מכתב האישום שהוגש נגד א' בפברואר השנה בגין ניסיון רצח עולה, כי יום קודם לכן הוא איים על המאהב ואמר לו: "אם לא הייתי בן אדם טוב, מזמן הייתי שופך לך את המוח".

"אהרוג אותך ואתאבד יחד איתך"

ביום למחרת התברר כי מילים לחוד ומעשים לחוד. א' חסם עם מכוניתו את הרכב של המאהב ברחוב בבני ברק, הצמיד אקדח לחלון המכונית ואמר למאהב: "אני אהרוג אותך ואתאבד יחד איתך". הניידת שעברה במקום מנעה ממנו מללחוץ על ההדק.

הפעם נקבע כי א' כשיר לעמוד לדין, אולם פסיכיאטרית קבעה שהוא לא ידע להבחין בין טוב לרע בעת ניסיון הרצח. קביעה שמשמעותה שכתב האישום מתבטל. הפרקליטות סירבה לקבל את ההחלטה, ודרשה שפאנל של פסיכיאטרים יקבע את כשירותו של א' בעת ביצוע המעשים. הפאנל קבע לבסוף כי א' אינו בר עונשין, והוא נשלח לאשפוז.

"הנאשם חולה וטוב עשו בית המשפט והפרקליטות כשקיבלו את טענת ההגנה כי הנאשם אינו אחראי למעשיו", אמר פרקליטו של א', עו"ד רובי שרעבי. "משכך, הוא לא צריך להיענש אלא לקבל טיפול רפואי ההולם את מצבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully