וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חטפו אריתראים וסחטו קרוביהם עבור חמאס

23.9.2012 / 13:50

בפרשה מעורב גם קטין ישראלי, כאשר נגד הארבעה עומד חשד כי שיתפו פעולה עם פעיל חמאס ממזרח ירושלים, וסחטו אזרחים אריתראים שקרוביהם נחטפו בסיני, מהם דרשו עד 20,000 דולר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום באשמת חטיפה לשם רצח או סחיטה הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שלושה ישראלים שנעצרו בשבועות האחרונים בחשד שסחטו אזרחים אריתראים שבני משפחתם נחטפו בחצי האי סיני, ואת הכסף העבירו לגורמי חמאס ברצועת עזה. בנוסף לשלושה, המשטרה מתכוונת להגיש בימים הקרובים כתבי אישום נגד שני מעורבים נוספים בפרשה - פלסטיני ממזרח ירושלים וקטין ישראלי נוסף מנתניה.

שני תושבי כפר יונה מואשמים בהעברת כספים לגורמי חמאס, ספטמבר 2012. עומר מירון
אחד המעורבים בפרשה מובל לדיון בעניינו בבית המשפט, היום/עומר מירון

הבוקר הותר לפרסום כי חוקרי ובלשי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, עצרו בשבועות האחרונים את שלושת הישראלים - אלירן מחפוז וויקטור סיבוני מנתניה ויעקב גראד מכפר יונה - כמו גם את הקטין מנתניה ואת הפלסטיני לוואי נסר אלדין, פעיל חמאס. החמישה נעצרו בעקבות חקירה שהחלה לפני כחודש, עם קבלת מידע מודיעיני לפיו חשוד המכונה "סאלם", שמתגורר בסיני, יוצר קשר עם אריתראים השוהים בתל אביב ומודיע להם כי הוא מחזיק בתנאי שבי קשים את קרוביהם, וכי אם לא יעבירו לו כסף בתמורה לשחרורם - יוציאם להורג.

על פי כתב האישום שהוגש נגד שלושת הישראלים הבגירים, קיים קשר ארוך שנים בין יעקב גראד לאדם בשם עמאד אבו עראר, פעיל חמאס המתגורר בעזה. ב-25 באוגוסט קיבל אזרח אריתראי המתגורר בתל אביב שיחה מאחיינו, ששמו שמאי, בו הודיע לו כי הוא נחטף בסיני, מוחזק בתנאי שבי קשים וכי אם לא ישולם עבורו כופר - הוא יוצא להורג. אבו עראר דרש עבורו 20,000 דולרים במזומן, ולאחר דין ודברים הסכים לשחררו תמורת 13,000 דולרים. בהמשך יצר קשר אבו עראר גם עם יעקב גראד והורה לו להגיע לנקודת המפגש עם הנתין האריתראי, סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שני תושבי כפר יונה מואשמים בהעברת כספים לגורמי חמאס, ספטמבר 2012. עומר מירון
אחד המעורבים בפרשה מובל לדיון בעניינו בבית המשפט, היום/עומר מירון

בפגישה שנערכה בתחנה המרכזית סירב תחילה האריתראי להעביר את הכסף ודרש לדבר עם אחיינו. הבלדרים התקשרו לאבו עראר, שאפשר לאריתראי לשוחח עם החטוף, לפני שהכסף עבר לבלדרים והארבעה עזבו את המקום. זמן קצר לאחר מכן, על פי הוראת אבו עראר, יצרו הארבעה קשר עם נאסר א-דין, פעיל חמאס ממזרח הבירה, וב-28 באוגוסט נסעו אלירן משה וברוך תמסגן, על פי הוראתו של יעקב גראד, לרחוב צאלח א-דין במזרח ירושלים, ושם העבירו לו את הכסף, תוך קיזוז 600 דולרים כדמי עמלה. פעיל החמאס מיהר להמיר את הכסף לשקלים, וזמן קצר לאחר מכן פשטו בלשי הימ"ר על חנות טלפונים אותה הוא מנהל ועצרו אותו עם הכסף ברשותו.

עו"ד של הפלסטיני החשוד: "למשטרה יש קושי ראייתי"

רב-סמל מתקדם אושרי ברטל, חוקר במפלג לתפקידים מיוחדים ביחידה המרכזית ירושלים, הוסיף כי "לפני חודש התחילה חקירה סמויה בעקבות מידע מודיעיני בה נמסר שמתבצעות העברות כספים בין אריתראים וסודנים שמגיעים לרצועת עזה. היחידה נכנסה לחקירה סמויה בעקבותיה נעצרו חמישה חשודים". לדבריו, מדובר בשש העברות כספים בסך הכל, כשבכל אחד מהמקרים הועברו 15,000-10,000 דולרים. מדובר בשיתוף פעולה בין פעילי חמאס ברצועה ובדואים בסיני שחטפו אריתראים, ולאחר שביררו שיש להם קרובי משפחה בארץ - יצרו קשר עם בלדרים יהודים שהעבירו את כספי הכופר אל פעיל החמאס בירושלים".

שני תושבי כפר יונה מואשמים בהעברת כספים לגורמי חמאס, ספטמבר 2012. עומר מירון
"בכל אחד מהמקרים הועברו 15,000-10,000 דולרים. רס"מ ברטל/עומר מירון

עורכת הדין לאה צמל, שמייצגת את נאסר א-דין, מסרה בתגובה כי "מרשי מכחיש את החשדות המיוחסים לו ומסר כי מקור הכסף שנתפס ידוע ומוכר. לא היה לו ואין לו קשר עם חמאס, והוא מכחיש שקיבל את הכסף המדובר מאותם אנשים. הוא היה חשוד בעבר, נחקר ושוחרר בלי שום תוצאות. נראה לנו שאם המשטרה ידעה לעצור את הבלדרים האלה היא הייתה במעקב אחריהם". לדבריה, "זה עוד לא אומר דבר על מקורות הכסף. אפילו כתב אישום לא יוכיח שנעשו הדברים, שכן למשטרה יש קשיים ראייתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully