וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו לצד מיטת אשתו; "לא ראוי היה לחקור היום"

הרב, שנמצא במעצר בית בעקבות חשד למתן שוחד, קיבל אישור מיוחד לשהות בבית החולים לצד אשתו שניסתה להתאבד. עורך דינו: "הציפייה שלנו שהמשטרה תשלים את החקירה בהקדם"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

הרב יאשיהו פינטו, החשוד יחד עם רעייתו בהצעה ומתן שוחד לקצין משטרה בכיר, נלקח הערב (ראשון) בתום חקירתו לבית החולים שיבא בתל השומר, והוא שוהה לצד מיטתה של אשתו דבורה, שניסתה לשים קץ לחייה - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. הרב, שנמצא בעקבות החשדות במעצר בית, קיבל אישור מיוחד לשהות לצד אשתו. מקורבים רבים נוספים ובני משפחה הגיעו לבית החולים לבקר את פינטו.

עורך דינו של הרב פינטו, אלי זוהר, מסר כי מצבה של הרבנית יציב והיא מתאוששת. "הרב נמצא לידה ויחד עם רבים מתפלל לשלומה. הרב והרבנית משתפים פעולה בהיקף מלא עם תשאולי המשטרה. יש להבין שהדבר העיקרי הוא חקירה ממושכת אודות פרשה שבה הרב והרבנית הם קורבן למעשה שנחקר על ידי ה-FBI בארה"ב (עקב תלונה שהגיש הרב פינטו בגין סחיטה - מ"ש)", אמר עורך הדין. לדבריו, "הרב מצפה שחקירת המשטרה תסתיים בהקדם על מנת שיהיה אפשר להמשיך את החקירה. היה לנו חשש רב שאולי לא ראוי היה לבצע היום חקירה של הרבנית. לצערנו קרה מה שקרה. הציפייה שלנו שהמשטרה תשלים את החקירה בהקדם, על מנת לאפשר לרב לשוב לשלושת ילדיו (שנמצאים בארה"ב - מ"ש).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לצערנו קרה מה שקרה". הרב פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, עשרות תלמידי הישיבות של הרב פינטו עושים את דרכם לבית חולים לאחר בקשת הרב, והם מתכוונים למחות במקום על הפרסומים בנוגע לרבנית ולהתפלל לרפואתה.

הערב קיבלו תלמידי הישיבה של הרב באשדוד ואשקלון מסרון בשם הרב פינטו על כך שבתקשורת מפרסמים השמצות נגד הרבנית. במסרון נכתב בין השאר: "מורנו ורבנו רבי יאשיהו בצער גדול. התקשורת משמיצה אותו ומחללת שם שמיים. יש ביזיון גדול לתורה ומחובתנו לקום ולמחות ומי שלא ימחה ייתן את הדין".

לדברי התלמידים, הרב נמצא בצער גדול בגלל השקרים, כהגדרתם, שהתקשורת מפרסמת על הרבנית שכביכול ניסתה להתאבד. לדבריהם הרבנית התעלפה ובשל כך פונתה לבית החולים.

החקירה נגד הרב פינטו ואשתו החלה לפני מספר שבועות, לאחר שעל פי החשד הציע פינטו לראש חטיבת החקירות במשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, סכום של מאות אלפי שקלים בתמורה לכך שברכה ימסור לו פרטים מחקירה שמתנהלת במשטרה. הקצין דיווח על כך לראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', אשר שלח את ברכה בחזרה כדי לאסוף ראיות נגד הרב. כשעלו החשדות, מינה סגלוביץ' צוות חקירה מיוחד לטפל בתיק הרגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ביתו של הרב יאשיהו פינטו , אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
בית הרב פינטו באשדוד/דייב בוימוביץ'

ביום חמישי הוחלט באגף החקירות לעבור לשלב החקירה הגלוי ולחקור את הרב. ברכה אינו חשוד בקבלת שוחד. הרב ואשתו חזרו ביום חמישי מארצות הברית ומיד עם נחיתתם נלקחו לחקירה במשרדי להב 433 ברמלה, שם הטיחו בהם החוקרים את החשדות למתן שוחד.

בנוסף, מייחסים במשטרה לרב ולאשתו עבירה של הלבנת הון. השניים הכחישו את החשדות נגדם. בתום החקירה הם נלקחו לדיון בפני שופט, שם ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים ובכפוף להפקדת סכום של מיליון שקלים עבור כל אחד ואיסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה. הרב פינטו נחשב למנהיג רוחני בקרב אנשי עסקים יהודים בולטים בישראל וברחבי העולם. בשנים האחרונות, עולים אנשי עסקים רבים לרגל לביתו של הרב פינטו ומתלווים אליו לנסיעתו השנתית לקבר הרב אליעזר פאפו בבולגריה. בין האישים שנקשרו לשם הרב, גם שרי אריסון, נוחי דנקנר, ג'קי בן זקן ואילן בן דב.

הרב פינטו החל את דרכו בקהילת "שובה ישראל" באשדוד, וכיום הוא מחלק את זמנו בין ישראל למנהטן, שם הוא מנהל קהילה גדולה של אנשי עסקים יהודים. הוא נוהג לייעץ לאנשי העסקים לפני ביצוע עסקאות, ובמקרים רבים משמש בורר בסכסוכים כספיים בין שותפים. ביוני 2012 פרסם מגזין פורבס ישראל כי הונו של הרב פינטו מוערך בכ-75 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully