וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקר, חו"ל והצגות: הקורסים הכי מגניבים באקדמיה

תשכחו ממאקרו כלכלה ומתקשורת המונים: מוסדות רבים להשכלה גבוהה מציעים קורסי בחירה שהופכים את הלמידה לחוויה של ממש. וואלה! חדשות נותנת לכם טעימה מהקורסים הלא שגרתיים

קורסי בחירה, נקודות הזכות החופשיות המאפשרות לסטודנטים רבים להרחיב את אופקיהם בנושאים שאינם קשורים קשר הדוק לתואר אותו הם לומדים, הפכו בשנים האחרונות למוקד עניין בקרב הסטודנטים - לא פחות מקורסי החובה של התואר עצמו. לעיתים רבות, נוספים למאגר הקורסים שמציעה האוניברסיטה גם שיעורים לא שגרתיים שיכולים להפוך כל תואר משמים לחוויה של ממש. וואלה! חדשות מביאה לכם טעימה מהקורסים הכי מגניבים שתוכלו למצוא במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

כבשים, סיינפלד ומה שביניהם

לצד הקורסים הרגילים, כמו מקרו-כלכלה או מבוא לתקשורת המונים, מסתתרים בשנתון האוניברסיטאי גם כמה קורסים עיוניים מעניינים שלא הייתם מצפים למצוא במסגרת התואר. להלן כמה מהם:

הקורס: גידול צאן

המוסד: האוניברסיטה העברית


סטודנטים בחוג למדעי בעלי החיים יכולים לבחור ללכת בדרכם של הרועים בשדות ולבחור את הקורס "גידול צאן" שמעביר ד"ר סמיר מבגיש. במהלך הקורס, ילמדו התלמידים על ביות צאן, תפוצה בעולם, גזעי צאן, מזונות, מחלות, טכנולוגיות גידול מודרניות ועוד. כמתבקש, במהלך הקורס יצאו התלמידים לסיורים בשטח וילמדו את רזי המקצוע דרך הרגליים.

הקורס: משחקים מסוכנים: על הימורים, מזל ומקריות

המוסד: המרכז האוניברסיטאי אריאל


הקורס, בהנחיית ד"ר משה לוי, עוסק בהימורים ומשחקי מזל כגון פוקר, בלאק ג'ק, וכו'. מטרתו היא להבין מדוע בחברה רוויית סיכונים, כמו החברה המודרנית, אנשים בוחרים להשתתף במשחקים מסוכנים ובהימורים, למרות הסיכון הכרוך בהם. בכדי לענות על השאלה הזו, הקורס עוסק גם בתפיסות התרבותיות של המקריות לאורך ההיסטוריה ובתרבויות השונות. הקורס פתוח לסטודנטים לסוציולוגיה ומדעי ההתנהגות בלבד והוא מקנה שתי נקודות זכות.

אילוסטרציה. ShutterStock
הקורס פתוח לסטודנטים לסוציולוגיה ומדעי ההתנהגות בלבד/ShutterStock

הקורס: תורת היין

המוסד: המכללה האקדמית כנרת


סטודנטים רבים מבלים בפאבים בשעות הפנאי, אולם הסטודנטים האלה גם יוכלו לספר לכם דבר או שניים על המשקה שממלא לכם את הכוס. הקורס כולל מספר נושאים בהם הכרה של שוק היין בארץ ובעולם, סגנונות ייצור יין, כימיה של היין, וכמובן לימוד מעשי שנותן כלים לאבחנה וזיהוי יינות, או בקיצור – טעימות יין. הקורס מועבר על ידי ד"ר איתי להט במסגרת המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה ומקנה שתי נקודות זכות.

הקורס: הישרדות

המוסד: הטכניון


במסגרת קורסי הספורט שמציע הטכניון ניתן למצוא גם את קורס הבחירה הזה, שבדומה לקורסים נוספים בחינוך גופני מעניק ללומדים אותו נקודת זכות אחת תמורת שעתיים שבועיות. במסגרת הקורס לומדים הסטודנטים טכניקות הגנה במצבים שונים כגון: קרב רחוב, קרב במקומות סגורים, קרב במקומות ציבוריים, שימוש בכלים זמינים לצורך התגוננות (עט, פלאפון, מפתחות וכו') ועוד. הקורס קיים גם בפורמט ייחודי לנשים ובו נכללים גם הכנה פסיכולוגית לקרב והגנה וכן טכניקות שחרור מאחיזות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלמידים יסיירו במוסדות האיחוד האירופי ונאט"ו בבריסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקורס: סיינפלד ופילוסופיה

המוסד: המרכז הבינתחומי בהרצליה


הסדרה סיינפלד נחשבת לקומדיית המצבים הטובה ביותר שנוצרה בארה"ב בשנות ה-90' והיא זכתה לקהל צופים הדוק ונאמן. הדיאלוגים השנונים שמנהלים גיבורי הסדרה והמצבים הקומיים אליהם הם נקלעים נוגעים בשאלות בהן דנו גדולי הפילוסופים במהלך הדורות. במהלך הקורס דנים התלמידים בשאלות של משמעות החיים, טבע המוסר, מהות האדם ועוד. את הסמינר הסימסטריאלי מנחה ד"ר יאיר רז והוא פתוח לסטודנטים מהחוג לתקשורת.

הקורס: הדמיה של האיחוד האירופי

המוסד: האוניברסיטה העברית


מדובר בקורס בן יום אחד בלבד, במסגרתו מדמים הסטודנטים הליכי קבלת החלטות במועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי או בפרלמנט האירופי או של אחת המדינות (השנה למשל, תהיה סימולציה של הפרלמנט הגרמני). בסימולציות אלו לומדים הסטודנטים על סוגיות כמו העמדה האירופית כלפי אירן, משבר האנרגיה, הצטרפות של מדינות חדשות לאיחוד האירופי או סוגיות פרטניות כמו העמדה של הציבור הגרמני לגבי חוק גיוס חובה השנוי במחלוקת וכו'. כמו כן, מקבלים הסטודנטים כלים בסיסיים בניהול משא ומתן וכל זאת באווירה מחויטת בבית מאירסדוף בקמפוס הר צופים.

הקורס: פיתוח מוצרי מזון

המוסד: המכללה האקדמית תל חי


החוג למדעי המזון, במכללה האקדמית תל חי מציע קורס לפיתוח מוצרי מזון שעדיין לא קיימים בשוק. את הקורס מעבירים פרופ' זקי ברק, פרופ' סנאית תמיר, וד"ר מאיר שליסל במהלך השנה השלישית ללימודי התואר במדעי המזון. בין המוצרים שפיתחו הסטודנטים בשנה האחרונה נמצאים בירה שעשויה מאבטיח, גלידת גזר, "שוקודק" – פרוסות שוקולד דקות נמסות בטוסטר בדומה לגבינה צהובה, כמוסות תה נמסות, ועוד. החוג נמצא בקשר רציף עם תאגידי המזון הגדולים בארץ, כמו שטראוס, אוסם, תנובה ויוניליוור אשר מקבלים לידיהם את רשימת בוגרי החוג במטרה לשלבם לעבודה במפעלים כטכנולוגים של מזון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין המוצרים שפיתחו הסטודנטים בשנה האחרונה נמצאים בירה שעשויה מאבטיח וגלידת גזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקורס: הפקת אלבומים מוזיקליים בסביבה הביתית

המוסד: המכללה למינהל

במסגרת קורס זה, יפיקו הסטודנטים אלבום אוסף שלם להרכבים צעירים. התלמידים יתנסו באופן עצמאי בתהליך כולו, החל מבחירת השירים, דרך עבודת האולפן, הכרת ציוד האולפן, שימוש בתוכנת "פרוטולס", הקלטת הרכב שלם, הקלטת העלאות, עריכת ערוצי נגנים, עיצוב ועריכת הסאונד (מיקס). הקורס נפתח לראשונה השנה, וילמד אותו לירון שפר שיעביר בנוסף גם סדנה, בה ילמדו התלמידים אודות ההיסטוריה של הפקת המוסיקה בארץ ובעולם ומסורות ההקלטה של העולם הישן אל מול החדש, פיתוח מיומנויות האזנה ויכולת לזהות וליצור תחושה בסאונד. הקורס נלמד במסגרת בית הספר לתקשורת של המכללה ויכולים להירשם אליו סטודנטים משנים ב' ו-ג' עבור נקודת זכות אחת.

במוסדות אקדמיים רבים יכולים התלמידים גם לצאת מכותלי המוסד במסגרת הקורסים שהם לומדים. נקודות זכות ניתנות לא רק על שינון מאמרים וכתיבת סמינרים, אלא גם על צפייה בהצגות וקונצרטים - ואפילו על טיול לחו"ל.

הקורס: סיורים בגן הזואולוגי

המוסד: אוניברסיטת תל אביב


הקורס נערך במסגרת הפקולטה למדעי החיים ומועבר על ידי מורי הפאוניססטיקה, האקולוגיה וההתנהגות של המחלקה לזואולוגיה. הקורס כולל שבעה סיורים בגן הזואולוגי בתל אביב על מבחר קבוצות בעלי החיים שבו: ציפורים, זוחלים, מכרסמים, יונקים, טורפים וכו'. בקורס ילמדו הסטודנטים על נדידת ציפורים, התנהגות חיזור, חקירת המרחב, שירה בציפורים ועוד, ויתמקדו בכל שבוע בחלק אחר של הגן. סטודנטים שלמדו בקורס סיפרו כי מדובר בקורס מעניין ונחמד שנותן הפוגה מהשיעורים בכיתות.

הקורס: החוויה התיאטרונית

המוסד: אוניברסיטת בן גוריון


הקורס המבוקש של האוניברסיטה הדרומית מציע לתלמידיו לצפות בהצגות תיאטרון איכותיות תמורת נקודות זכות. הקורס נערך בשיתוף עם תיאטרון באר שבע ומרכז אותו פרופ' יצחק בן מרדכי. הקורס כולל שישה מפגשים במהלך סמסטר אחד, במסגרתם מאזינים הסטודנטים להרצאה בת שעתיים, אותה מעביר בכל פעם מרצה אחר מתחום התיאטרון. בין היתר לומדים התלמידים על ההבדלים בין קומדיה וטרגדיה, יצירותיו של חנוך לוין, תפאורה ותלבושות בתיאטרון ועוד. לאחר ההרצאה צופים התלמידים בהצגה מתוך הרפרטואר של התיאטרון, הכולל הצגות כמו "הרוזן ממונטה כריסטו", "אדית פיאף" וכו'. הקורס מקנה שתי נקודות זכות והוא בתוספת תשלום של 110 שקלים לתלמיד. "זה הקורס שנלחמים עליו בבאר שבע כי זוכים להיות במלא הצגות שונות: הצגת יחיד, דרמה, מחזמר וכו'. זה היה קורס ממש מעניין וכיפי. אתה פשוט יושב עם חברים ורואה הצגות להנאתך", סיפרה עדי סטודנטית שהשתתפה בקורס לפני כשנתיים.

הקורס: מוזיקה קונצרטנטית אומנותית

המוסד: המכללה האקדמית ספיר


המכללה האקדמית בשדרות פותחת בשנה הבאה קורס מוזיקלי-קונצרטנטי בשיתוף עם הסימפונייטה הישראלית באר שבע, במסגרתו יאזינו הסטודנטים לקונצרטים מוזיקליים בהופעה חיה של הסימפונייטה. הקורס, הפתוח לכלל הסטודנטים בספיר, מבקש לחשוף את הלומדים למוסיקה האמנותית המערבית ולקרבם אליה. את הקורס מנחה ד"ר איתן גינצברג, שאמר כי "כל קונצרט ילווה בהרצאה מקדימה שתעסוק הן בקונצרט הערב, והן באחת משאלות היסוד של המוזיקה הקונצרטנטית האמנותית. הקורס יהווה אתגר לשוחרי המוזיקה ולסטודנטים המעוניינים להיכנס באופן שיטתי ומלווה לעולמה העשיר".

הקורס: סיורים לימודיים בחו"ל

המוסד: האוניברסיטה העברית


אם כבר לצאת לשטח, אז למה לא לחו"ל? פורום אירופה שפועל במסגרת שלוש פקולטות באוניברסיטה העברית (מדעי הרוח, החברה ומשפטים) מציע סיורים לימודיים לחו"ל בתמורה לארבע נקודות זכות. השנה ייצאו התלמידים למוסדות האיחוד האירופי ונאט"ו בבריסל ולמינכן לסיור היסטורי, אומנותי ותרבותי. במשך שבוע שלם מבלים התלמידים בסיורים לימודיים מעשירים וזוכים לראות מקרוב את התמונות בספרי הלימוד. "למדנו המון והיה כיף אדיר. למרות שאני לא במחלקה לגיאוגרפיה למדתי המון על הנושא", אמרה סטודנטית בקורס. הקורס בתוספת תשלום.

עברית שפה קשה

ספרדית? צרפתית? גרמנית? מדוע לא לנצל את הלימודים האקדמיים כדי ללמוד שפה פחות שגרתית? כך תוכלו לדבר עם הסבתא מטורקיה או להתכונן ביתר שאת לתקיפה אירנית.

הקורס: לאדינו

המוסד: אוניברסיטת בר אילן


השפה בה מדברים רבים מסבינו, ושכמעט נעלמה מהעולם, מקבלת חיים חדשים באוניברסיטת בר אילן. במסגרת הקורס, ילמדו הסטודנטים את השפה עם דגש על קריאה וכתיבה. הם יכירו את יסודות דקדוק הלאדינו, יתנסו במטלות כתיבה בסיסיות ובשיחה ברמה בסיסית תוך שילוב של טקסטים מסוגים שונים. מדובר בקורס שנתי שמקנה ללומדים אותו שתי נקודות זכות בשתי שעות סימסטריאליות.

הקורס: פרסית

המוסד: אוניברסיטת חיפה


אוניברסיטת חיפה מציעה קורס ללימודי השפה הפרסית ברמת מתקדמים ומתחילים. עד כה, היה הקורס פתוח רק לסטודנטים שלומדים תחום רלוונטי, אולם עם התגברות הפרסומים בנושא האירני, והתעניינות של סטודנטים נוספים, נפתח הקורס לכלל הסטודנטים כקורס בחירה. במהלך הקורס לומדים התלמידים קריאה, כתיבה ודיבור בשפה אותה מדברים כיום במדינתו של מחמוד אחמדינג'ד. הוא מקנה שתי נקודות זכות ונפרס על פני ארבע שעות שבועיות. השנה נרשמו אליו 15 סטודנטים מהתואר הראשון וחמישה נוספים שלומדים לתואר שני.

חינוך גופני

אוניברסיטאות ומכללות רבות בוחרות לשים דגש על אימון הגוף כמעט כמו על אימון השכל, ומאפשרות לתלמידים להתמחות בענפי ספורט שונים תמורת נקודות זכות.

הקורס: באולינג

המוסד: אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון


מלבד תחביב לשעות הפנאי, באולינג הוא ענף ספורט שמפתח יכולות כמו קואורדינציה, שליטה עצמית, שלווה, אינטואיציה ומצוינות. במסגרת הקורס, לומדים הסטודנטים עמידה נכונה, הליכת מוצא, תזמון וקואורדינציה בין יד ועין ועוד. בשני המוסדות מקנה הקורס נקודת זכות אחת עבור שעתיים שבועיות. בטכניון יכולים להירשם אליו כלל הסטודנטים ובבן גוריון הוא פתוח לחלק מהפקולטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלמידים נדרשים להשתתף באימונים במשך כשעתיים בשבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקורס: רכיבה על אופני הרים

המוסד: הטכניון


בקורס זה נדרשים התלמידים להשתתף באימונים במשך כשעתיים בשבוע כאשר הישגיהם הספורטיביים מהווים 35% מהציון הסופי. כמו כן, נדרשים התלמידים להביא עימם אופני הרים תקינים, קסדה וציון מגן ובגדי רכיבה. במהלך השיעור ירכבו התלמידים באזור שסביב לטכניון ויפעילו את הרגליים בנוסף לשכל. הקורס מהווה נקודת זכות אחת.

הקורס: ביליארד (סנוקר)

המוסד: אוניברסיטת בן גוריון


ממשחק בברים אפלוליים לשיעור באקדמיה: האוניברסיטה הדרומית מציעה לתלמידיה לקבל נקודת זכות אחת עבור שתי שעות שבועיות של המשחק המוכר. הסטודנטים ילמדו את חוקי המשחק וטכניקות שונות בהן ניתן להכניס כמה שיותר כדורים לכיסי השולחן הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully