וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מוחים: "אין די מלגות לתארים מתקדמים"

שנת הלימודים האקדמית בפתח, אך היצע המלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים נמוך מאוד - רק כ-20 גופים מעניקים מלגות לתארים מתקדמים, מתוך כ-600 גופים המעניקים לכלל הסטודנטים

הדרישה למלגות בתארים המתקדמים עולה, אך היצע המלגות נמוך: לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית אחרי החגים, מדווחים היום (שלישי) בהתאחדות הסטודנטים על דרישה הולכת וגוברת של סטודנטים למלגות בתארים מתקדמים. הבעיה: היצע המלגות לתארים מתקדמים נמוך מאוד. רק כ-20 גופים מעניקים מלגות לתארים אלה, מתוך כ-600 גופים המעניקים מלגות לכלל ציבור הסטודנטים.

בישראל יש כ-300 אלף סטודנטים וסטודנטיות, בהם כ-60 אלף סטודנטים לתארים מתקדמים. היצע המלגות הקיימות עומד כיום על קצת יותר מ-600 מלגות קיימות, אולם כאמור רק כ-20 מלגות מתוכן מתאימות לסטודנטים בתארים מתקדמים, והן מסווגות לפי תחומי לימוד ותחום עבודות המחקר.

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
"המינימום ההכרחי בתנאי הקבלה הוא תואר שני, אבל מלגות אין". סטודנטים בקמפוס/עומר מירון

ראש מחלקת מלגות בהתאחדות הסטודנטים, אסנת רייכמן, סיפרה לוואלה! חדשות כי בהתאחדות הסטודנטים עובדים כל הזמן על הרחבת מאגר המלגות לסטודנטים, בייחוד לסטודנטים לתארים מתקדמים. "על מנת להגדיל את מאגר המלגות שלנו יש צורך לגייס כספים, לבנות את ההכשרה לפעילות ולממן אותה", טוענת רייכמן. לדבריה, "זהו צורך שעולה מן השטח, שכן היום יש דרישה הולכת וגוברת למלגות גם מאותם סטודנטים שלומדים לתארים מתקדמים ואינם חשופים לאותו מספר של מלגות לעומת סטודנטים לתואר ראשון".

"ההיצע הקיים אינו מספיק"

עדי, סטודנט לתואר שני באוניברסיטה במרכז הארץ, סיפר כי לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הוא חיפש לא מעט מלגות שיעזרו לו לממן את התואר - אך ההיצע היה דל. "את כל התואר הראשון שלי מימנתי באמצעות מלגות. עכשיו אני ממשיך לתואר שני, וכמעט שלא קיימות מלגות רלוונטיות עבורי", מסביר עדי. "כל החברים שלי המשיכו לתואר שני, כי היום לא פשוט למצוא עבודה, והמינימום ההכרחי בתנאי הקבלה הוא תואר שני, אבל מלגות אין. זה לא בסדר. היום סטודנט לתואר שני נתקל בדיוק באותם הקשיים כמו הסטודנט לתואר ראשון, ואף בקשיים רבים יותר".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, סיפר כי בשנה החולפת חולקו על ידי התאחדות הסטודנטים 733 מלגות בסך כשלושה מיליון שקלים. "המלגות שמחולקות על ידי התאחדות הסטודנטים הן על בסיס של מעורבות חברתית", מספר שמולי. לדבריו, "התאחדות הסטודנטים משתפת פעולה עם גורמים שונים על מנת להפעיל את אותם מערכי מלגות, בין היתר עם המשרד לאזרחים ותיקים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חברת איסתא, ארגון נפש יהודי והסוכנות היהודית".

שמולי מציין כי המלגות שניתנות מטעם התאחדות הסטודנטים אינן מוגבלות לאוכלוסיית סטודנטים כזו או אחרת, אלא פתוחות לכל מי שנמצא תחת קורת חוק זכויות הסטודנט, אך ההיצע הקיים אינו מספיק, במיוחד לסטודנטים לתארים מתקדמים. "אנחנו עובדים כל העת שמאגר המלגות יגדל מדי שנה. זהו צורך אמיתי שעולה מן הסטודנטים שנאנקים כל שנה תחת הנטל", מבהיר שמולי. את פירוט המלגות ניתן למצוא באתר התאחדות הסטודנטים ובדף הפייסבוק של הארגון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully