וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: יעוכב מעצר אזרחי צפון סודן

בעקבות עתירת ארגוני זכויות אדם שהוגשה בשל הודעת שר הפנים כי על אזרחי צפון סודן לעזוב עד אמצע החודש או להיעצר, הוציא בית המשפט צו ארעי. בסוף החודש ייערך דיון בנושא

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, עריכה טל רזניק, קריינות לירון בארי

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (חמישי) צו ארעי שימנע את מעצרם של אזרחי צפון סודן עד סוף החודש, אז יערוך דיון בעתירה. הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישו בשבוע שעבר ארגוני זכויות אדם בעקבות הודעתו של שר הפנים, אלי ישי, לפיה על אזרחי צפון סודן לעזוב את ישראל עד אמצע אוקטובר. מי שלא יעזוב - ייעצר.

מיום פרסום ההודעה, בסוף חודש אוגוסט, משרד המשפטים ומשרד ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברי ישי ולגבות אותו. במהלך סיור שערך אתמול ישי במתקן סהרונים בדרום, הוא הודה כי ככל הנראה לא יוכל להורות על מעצרים מאמצע אוקטובר בשל המתנה לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

"החלטה אכזרית בצורה קיצונית"

"ההחלטה לכלוא מבקשי מקלט מסודן ואת ילדיהם לתקופה בלתי מוגבלת בתנאים קיצוניים במדבר, היא החלטה אכזרית בצורה קיצונית", אמר עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, אחד ממגישי העתירה. "יש להצר על כך שראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה אינם מרסנים את שר הפנים ועל כן נדרשה עתירה לבית המשפט".

לעתירה צורפה חוות דעת ששלחה נציבות האו"ם לפליטים לארגוני הסיוע, שבה הביעה דאגה מההחלטה בדבר המעצרים. הנציבות עמדה על כך שמספר ניכר של מבקשי מקלט סודנים מגיעים מאזורים בהם מתרחשת הפרה ידועה ומתמשכת של זכויות אדם.

עוד כתבה הנציבות, כי להצהרות לפיהן אזרחי סודן בישראל אינם פליטים, אין בסיס עובדתי או חוקי, שכן מאזרחי סודן בישראל נמנעה עד היום הגישה להליכי ההכרה בהם כפליטים. בנוסף, מבהירים בנציבות כי משרד הפנים טרם רכש את היכולת והכישורים הנחוצים לבחינת בקשות מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully