וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "מקווה שעמנו לא ישלם את מחיר הבחירות"

ניר יהב

10.10.2012 / 18:16

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אמר כי יכבד כל בחירה שיעשה הציבור בישראל, אבל הוא חושש שהן יבואו על חשבון הציבור הפלסטיני. "ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה שלום", הוסיף

ברשות הפלסטינית חוששים שהעם הפלסטיני ישלם את מחיר הבחירות בישראל. בכיר פתח וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי "הבחירות הן עניין פנים ישראלי ואיננו מתכוונים להתערב בבחירה של הציבור הישראלי. עם זאת, אנחנו מקווים שהבחירות בישראל לא יתקיימו באמצעות הרחבת התנחלויות, העמקת המצור על עזה והגברת המתקפות על העם הפלסטיני".

עריקאת הבהיר כי הרשות הפלסטינית "תכבד את בחירתו של הציבור בישראל" וסירב לומר מה יעלה בגורל תהליך השלום אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקים גם את הממשלה הבאה. לצד זאת, הוא קרא לישראל לבחור בין התנחלויות לשלום: "ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה שלום או לא. עד כה היא בחרה את הכיבוש ואת הבנייה בהתנחלויות על פני השלום". בהודעה אחרת שפרסם, הביע עריקאת חשש מכך שתעמולת הבחירות בישראל ובארה"ב "תלווה בשפיכת דם פלסטיני ובהרחבת ההתנחלויות".

אתמול אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי יפעל לחידוש המשא ומתן עם ישראל לאחר ההצבעה באו"ם שתיערך בנובמבר, על בקשת הרשות להכיר בה כמדינה שאינה-חברה באו"ם. משמעות הדבר היא ויתור על התנאי המקדים עליו התעקש יו"ר הרשות, לפיו ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות לפני חידוש השיחות. בכירים פלסטינים הסבירו לסוכנות הידיעות AP כי ההיגיון העומד מאחורי שינוי הגישה נעוץ בכך שהכרה ברשות כמדינה, משמעותה הכרה בשטחי הגדה כשטח פלסטיני - והדבר ייתר למעשה את הדרישה להקפאה.

בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, לפני כשבוע וחצי, נשמע אבו מאזן נחרץ ופסימי הרבה יותר, כאשר ניסה להסביר לאומות העולם שחלון ההזדמנויות להסכם קבע עם ישראל הולך ונסגר. "משא ומתן ללא מסגרת ברורה - משמעו מתן לגיטימציה לכיבוש", אמר אז אבו מאזן. "לעולם יש עדיין הזדמנות להציל את פתרון שתי המדינות, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה. השנים האחרונות הוכיחו כי ישראל רוקנה את הסכם אוסלו מתוכן. ישראל מכינה 'נכבה' חדשה לעם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully