וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרה באו"ם, והמו"מ יחודש גם בלי הקפאת בנייה"

דיפלומטים אירופאים ששוחחו עם אבו מאזן אמרו ל-AP כי הוא נסוג מהתנאי המקדים עליו התעקש לחידוש התהליך המדיני. "לא יהיה בזה צורך כי הכרה באו"ם תכיר בגדה כשטח פלסטיני"

נשיא הרשות הפלסטינית נסוג מדרישתו להקפאת ההתנחלויות כתנאי מקדים למשא ומתן עם ישראל - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, אבו מאזן אמר היום בשיחות עם דיפלומטים אירופאים כי יפעל לחידוש השיחות לאחר ההצבעה באו"ם שתיערך בנובמבר, על בקשת הרשות להכיר בה כ"מדינה לא חברה באו"ם".

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
יוותר על התנאי המקדים עליו התעקש? אבו מאזן/רויטרס

לפי הדיווח, בכירים פלסטינים הסבירו כי ההיגיון העומד מאחורי שינוי הגישה שמציג אבו מאזן, נעוץ בכך שהכרה ברשות הפלסטינית כמדינה, משמעותה הכרה בשטחי הגדה המערבית כשטח פלסטיני - והדבר ייתר למעשה את הדרישה להקפאה . יש לציין אבו מאזן עצמו לא אמר במפורש כי ייסוג מעמדתו בעניין הקפאת ההתנחלויות כתנאי מקדים, אולם לדברי בני שיחו - הדבר השתמע מתוכן דבריו.

"נמשיך במאמצינו להשיג חברות מלאה לפלסטין באו"ם"

בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, לפני כשבוע וחצי, נשמע אבו מאזן נחרץ ופסימי הרבה יותר, כשניסה להסביר לאומות העולם כי חלון ההזדמנויות להסכם קבע עם ישראל - הולך ונסגר. "משא ומתן ללא מסגרת ברורה - משמעו מתן לגיטימציה לכיבוש", אמר אז אבו מאזן. "לעולם יש עדיין הזדמנות להציל את פתרון שתי המדינות, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה. השנים האחרונות הוכיחו כי ישראל רוקנה את הסכם אוסלו מתוכן. ישראל מכינה 'נכבה' חדשה לעם הפלסטיני".

אבו מאזן, שנאומו התקבל במחיאות כפיים רמות, הוסיף כי הרשות "תמשיך במאמצים להשגת חברות מלאה במוסדות האו"ם". לדבריו, "כשלמדינות העולם ניתנה הזדמנות להביע את דעתן ללא התערבות, רובן הצביעו בעד צירוף פלסטין לאונסק"ו. נמשיך במאמצינו להשיג חברות מלאה לפלסטין באו"ם. התחלנו כבר בהתייעצויות כדי שפלסטין תתקבל כמדינה בלתי-חברה באו"ם. אנו לא רוצים לעשות דה-לגיטימציה לישראל באמצעות המהלך - אלו הם שרוצים לעשות דה-לגיטימציה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully