וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון כוויתי: שטייניץ הוא שהדליף מישיבת הקבינט

ניר יהב וטל שלו

9.10.2012 / 9:42

על פי הדיווח, המניע שעומד מאחורי מעשיו של השר הוא ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר הביטחון. בסביבתו של שטייניץ אמרו כי מדובר ב"קשקוש מוחלט". השב"כ: "משולל כל יסוד"

שר האוצר יובל שטייניץ הוא מי שעומד מאחורי ההדלפות מישיבת הקבינט בנושא אירן לפני מספר שבועות, במטרה לסכסך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" מפי גורם המוגדר "בכיר". לדברי הגורם שצוטט בעיתון, מבדיקה שביצע השב"כ עולה כי שטייניץ ניסה להאשים את ברק במעשה, אולם מעקב אחרי הטלפונים של השרים גילה כי שטייניץ עצמו הוא מי שהדליף. מנגד, בשב"כ ובסביבתו של שטייניץ דחו את הפרסום.

בעיתון, שכבר פירסם בשנתיים האחרונות לא מעט ידיעות "בלעדיות" שעוררו סערה מפי מקורות ישראליים על המתרחש בחדרי משרד ראש הממשלה בירושלים, נטען הבוקר כי ייתכן שההתקרבות בין נתניהו וברק פגעה ביחסיהם של שטייניץ וראש הממשלה. הגורם טען עוד כי שטייניץ ניסה "לגייס" למענו את שרה, רעייתו של ראש הממשלה, אולם הדבר לא צלח. "שרה סירבה יותר מפעם אחת לדבר עם בעלה על הנושא", הסביר. עוד נטען בעיתון כי נתניהו ביקש לשמור על איפול מלא סביב חקירת השב"כ ותוצאותיה עד שהוא עצמו ידבר על כך עם שר האוצר.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר יובל שטייניץ, יוני 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ייתכן וההתקרבות בין נתניהו וברק פגעה ביחסיהם של שטייניץ וראש הממשלה"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות הדיווח, פירסם שירות הביטחון הכללי הבוקר הכחשה גורפת. "השב"כ מבהיר כי הפרסום משולל כל יסוד וללא כל אחיזה במציאות", נמסר מהארגון. בסביבת שטייניץ, ששוחח הבוקר עם ראש השב"כ בעקבות הפרסום, דחו בביטול את הדיווח. "מדובר בקשקוש מוחלט", אמרו גורמים בסביבתו, והביעו תמיהה על עיתוי פרסום הידיעה, כשבוע לאחר העימות המתוקשר של שר הביטחון עם ראש הממשלה. "מענין למי יש את היכולת להוציא את הדבר הזה לעיתון ערבי ולמי יש אינטרס לעשות את זה עכשיו. המחשבה על שטייניץ כמדליף מופרכת. הוא כיהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון וחבר שמינייה ומעולם לא דלף שום דבר מסביבתו".

"התופעה פוגעת בביטחון המדינה"

כזכור, בתחילת ספטמבר פוצץ נתניהו בזעם פומבי את ישיבת ההמשך השנייה שנקבעה לדיון השנתי בהערכת המודיעין של שרי הקבינט, שבה לראשונה מזה כמה חודשים דן הפורום בהרחבה הסוגיה האירנית. זאת, בעקבות הדלפות מתוך הדיון שהתקיים יום קודם לכן. נתניהו נזף בחומרה בשרים על ההדלפות וטען שהתופעה פוגעת בביטחון המדינה. "ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני, שם מוצגות כל העובדות, הדעות וההשלכות. זהו כלי עבודה בסיסי לניהול ביטחון המדינה", אמר אז נתניהו, שסירב להתייחס באופן רשמי להמשך הבירור המשפטי, אך קיים התייעצויות עם ראש השב"כ, יורם כהן, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנוגע להמשך הבירור בפרשה, בה נבחנה בין היתר גם בדיקת פוליגרף.

יש לציין כי אל ג'רידה הכוויתי הולך ומתקבע כעיתון לענייני הפוליגרף הישראלי. בשנה שעברה פירסם העיתון כי ראש הממשלה הורה לראש השב"כ לפתוח בחקירה סביב הדלפת מידע לתקשורת בעניין ההכנות הישראליות לפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין באירן. במאי וביוני חשף העיתון בחלק מדיווחיו את קיומה של חקירת ההדלפות בקרב בכירי לשכת ראש הממשלה שהובילה לסיום תפקידו של היועץ לעניני ביטחון לאומי של נתניהו, עוזי ארד, שמכחיש עד היום כל קשר להדלפה. חלק גדול מהפרסומים בעיתון המתבססים על מקורות ישראליים התבררו בסופו של דבר כלא מאמינים או מדויקים, אך בעבר נטען כי גורמים ישראלים בכירים עושים שימוש בעיתון זה, כמו בעיתונים ערבים אחרים, כדי להעביר מסרים למדינות ערביות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לקריאה נוספת:
נתניהו פיזר את דיון הקבינט הביטחוני וזעם: "יש כאן מדליף"
מופז תוקף את נתניהו: "שהוא ייחקר בפוליגרף"
היסטוריה של הדלפות: על יחסי נתניהו והפוליגרף

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לכתבת טל שלו:tal_sh@walla.net.il

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully