וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז תוקף את נתניהו: "שהוא ייחקר בפוליגרף"

טל שלו

6.9.2012 / 13:53

יושב ראש האופוזיציה אמר במפגש עם תלמידים כי השב"כ צריך לחקור את ההדלפה מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ולהתחיל מראש הממשלה

סערת ההדלפות מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית: בעוד ראש הממשלה בוחן אפשרות משפטית לחקור במכשיר פוליגרף את השרים שהשתתפו בישיבת הקבינט השבוע, יושב ראש האופוזיציה, שאול מופז, תקף היום (חמישי) בחריפות את התנהלותו של נתניהו בנושא וקרא לו להיות "ראשון הנחקרים" בחקירת ההדלפה.

"הדלפות מתוך דיוני ישיבות הקבינט שעוסקות בקודש הקודשים ובסודות הכמוסים של מדינת ישראל הן הפקרות לשמה", אמר מופז בשיחה עם תלמידי י"ב בצפת, ותמך בקריאות לחקור ההדלפות, שאירעו השבוע לאחר הערכת המודיעין השנתית ששמעו שרי הקבינט מגורמי הביטחון השונים.

"את ההדלפה צריך לחקור השב"כ, וראשון הנחקרים צריך להיות ראש הממשלה. מי שעומד בראש הפורום צריך להיבדק ראשון", קבע מופז, ורמז כי נתניהו עצמו אחראי במידה רבה לסיקור התקשורתי של נושאים מסווגים בשבועות האחרונים. "יש לשאול: האם תדרכת גורמים באמצעי התקשורת על מהלכים מדיניים או צבאיים מסווגים בשבועות האחרונים? ההפקרות הזו חייבת להסתיים", אמר מופז.

חילופי ההאשמות החלו עוד לפני ישיבת הקבינט

בשבוע שעבר, עוד לפני ישיבת הקבינט המדוברת, החליפו ביניהם מופז ונתניהו חילופי האשמות בדבר הדלפות בנושא אפשרות התקיפה הישראלית באירן. לאחר שמופז התלונן בפומבי שראש הממשלה לא מעדכן אותו בסוגיות ביטחוניות רגישות נקבעה בין השניים פגישת העדכון המחויבת על פי חוק בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה. בסיום הפגישה, הדגישה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו נזף במופז ואמר לו כי הוא מצפה שהוא לא יעשה שימוש בחומר המודיעיני הרגיש שייחשף בפניו בפגישה. מקורבי מופז לא נשארו חייבים והזכירו כי נתניהו הוא "המדליף הסדרתי היחיד בדרג הבכיר", שחשף כיו"ר האופוזיציה מעל בימת הכנסת ב-1995 את מסמך שטאובר, שדן באסטרטגיה למשא ומתן אפשרי עם סוריה.

נתניהו: קו אדום ברור לאירן יקטין הסיכוי לסכסוך. לשכת העיתונות הממשלתית
עורך בידוק לגבי חוקיות זימון חברי הקבינט לבדיקת פוליגרף. בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בסביבת נתניהו מסרבים עדיין להתייחס להמשך הבירור המשפטי, אך אתמול כבר החלו התייעצויות לגבי חוקיות זימון השרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני לבדיקת פוליגרף לאיתור המדליף, בין היתר עם ראש השב"כ יורם כהן והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר לנתניהו, בבקשה שייתן "דוגמה אישית" ויעבור ביוזמתו בדיקת פוליגרף, כדי לשלול אפשרות שהוא זה שהדליף את המידע מישיבת הקבינט.

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום להדלפה מישיבת הקבינט המדיני ביטחוני השבוע ואמר כי "ראש הממשלה נהג נכון כאשר חייב את משתתפי הישיבה לעבור בדיקת פוליגרף. לא ייתכן שמישיבות מסווגות ידלפו דברים, ומי שאחראי לכך צריך לתת את הדין", אמר כץ בטקס חנוכת המחלף של רמת חובב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully