וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הירי לדרום: קסאם נפל בשטח פלסטיני ליד הגדר

רמי שני

9.10.2012 / 8:23

לאחר לילה שקט יחסית, שהגיע אחרי יממה ובה 60 רקטות לדרום הארץ, נפלה רקטה ליד גדר המערכת, סמוך לשטחה של המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

הירי בדרום נמשך: פלסטינים ירו הבוקר (שלישי) רקטת קסאם לעבר שטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח רצועת עזה, סמוך לגדר המערכת, באזור הקרוב לשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בתקרית. הירי חודש לאחר לילה שקט יחסית, וזאת בתום יום עמוס במיוחד של רקטות בדרום: למעלה מ-60 פצצות מרגמה ורקטות לעבר יישובי עוטף עזה נפלו בדרום הארץ. אנשי חמאס שיגרו גם קטיושות תקניות בקוטר 107 מ"מ שהוברחו לרצועת עזה, בתגובה לתקיפה שביצע ביום ראשון חיל האוויר ברפיח.

עשרות רקטות ופצמ"רים נורו לעבר יישובי הדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
הירי חודש אחרי יממה ובה 60 רקטות/דייב בוימוביץ'

בסבב הלחימה הנוכחי נעשה שימוש רב יותר בקטיושות מאשר בסבבים קודמים, דבר המעיד על היקף ההברחות לרצועה. בפעילות צה"ל ברצועה נהרגו שני פעילי ג'יהאד עולמי ונפצעו עשרה פלסטינים, בהם אזרחים שאינם מעורבים בפעילות טרור. במערכת הביטחון מעריכים כי לא צפויה הסלמה במצב, אך קיים חשש שהירי משטח הרצועה יימשך. בפיקוד דרום טענו כי מטחי הרקטות ופצצות המרגמה שנורו לעבר יישובי הנגב המערבי באו בתגובה לפגיעה בפלסטינים חפים מפשע בפעילות שיזם חיל האוויר בדרום הרצועה.

"בתקופה האחרונה ביצע חיל האוויר ארבע תקיפות מדויקות נגד פעילי טרור, שהתכוונו לבצע פיגועים נגד מדינת ישראל, אך לא נפגעו בהן אזרחים שאינם מעורבים בטרור", הסביר קצין בפיקוד דרום, והוסיף: "בתקיפה נפגעו גם אזרחים, בהם נער שנפצע באורח קשה. לכן בחמאס החליטו להגיב על כך בחריפות". הקצין אמר כי "ההתקפות כוונו בעיקר נגד מוצבי צה"ל הפרושים לאורך רצועת עזה, באחת ההתקפות דווח על פגיעה ישירה בעמדה".

בתום סריקות שנערכו לאורך המוצבים בדרום רצועת עזה, התברר כי במרבית השיגורים לעבר ישראל נורו קטיושות. הקצין מפיקוד דרום הסביר כי הרקטות שנורו הן תקניות והן הועברו לרצועת עזה דרך מנהרות הברחה. במערכת הביטחון העריכו כי חמאס לא מעוניין להסלים את המצב הנוכחי, אך אנשיו נכנעו ללחץ של הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל קסאם, ושל ארגוני טרור נוספים, שדרשו להגיב על תקיפות צה"ל.

למרות זאת, בישראל נערכים לאפשרות של המשך שיגור רקטות ופצצות מרגמה. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי ארגון חמאס חשש להגיב בחריפות על פעולות צה"ל בשל האווירה המתוחה הקיימת עם ישראל לאור הפיגוע בגבול מצרים, שבו נהרג רב"ט נתנאל יהלומי. הגורם הדגיש כי בתגובה לשיגורי הרקטות אתמול, הגיב חיל האוויר בתקיפות לעבר מטרות של הזרוע הצבאית של החמאס שכללו עמדה צבאית במסגד. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות שריון השתתפו בתקיפות וירו פגזים על מטרות ברצועה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • רקטת קסאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully