וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-55 פצמ"רים ורקטות נורו לעבר הנגב; אין פצועים

רוב הפצצות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, אולם מספר מבנים ניזוקו. צה"ל השיב באש לעבר נקודות חשודות ברצועת עזה. "אי אפשר להתרגל למציאות הזאת"

צילום: שי מכלוף; עריכה: טל רזניק

מטח של יותר מ-55 פצצות מרגמה ורקטות קסאם נורה הבוקר (שני) לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. רוב הרקטות והפצצות נפלו בשטחים פתוחים. עד כה לא דווח על פצועים, אולם נזק נגרם למספר מבנים בתחומי היישוב.

כלי טיס חיל האוויר של צה"ל מפטרלים בשעה זו מעל רצועת עזה, וכוחות מהקרקע השיבו באש לעבר נקודות חשודות. מקורות פלסטיניים דיווחו כי ישראל ירתה לפחות עשרה פגזים לעבר מסגד ממזרח לחאן יונס שבדרום הרצועה. עוד דווח כי ארבעה פלסטינים ובהם ילדה נפצעו כתוצאה מהירי הישראלי. לדברי דובר משרד הבריאות ברצועה, הם הועברו לבית החולים במצב בינוני. נזק נגרם לבתים באזור. כמו כן, משרד החינוך ברצועה פינה חמישה בתי ספר באזור מחשש שייפגעו.

עשרות רקטות ופצמ"רים נורו לעבר יישובי הדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
נזק נגרם למספר מבנים. שרידי רקטה באשכול, הבוקר/דייב בוימוביץ'

לטענת המקורות, חוליית חמושים של פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, ושל הג'יהאד האסלמי, פלוגות אל קודס, ניצלה מהירי. שני הארגונים נטלו הבוקר אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל - שבוצע לטענתם בתגובה לפשעי הכיבוש הישראלי.

בצה"ל מעריכים כי מטח הרקטות הינו תגובה לתקיפת צה"ל אתמול ברצועת עזה. גורמי ביטחון ניהלו במהלך השעות האחרונות שיחות עם ראשי היישובים באזור ועדכנו אותם באשר לאפשרות להסלמה כתוצאה מהתקיפה. בעקבות זאת, הוכנסו היישובים לכוננות והתושבים התבקשו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מטח רקטות נורה לעבר המועצה האזורית אשכול, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
אחד המבנים שניזוקו במועצה האזורית אשכול, הבוקר/דייב בוימוביץ'

שיר, המתגוררת בקיבוץ במועצה, סיפרה לוואלה! חדשות שבית הוריה נפגע לאחר שרקטת קסאם התפוצצה מאחוריו. "רסיסים חדרו דרך החלון וחדרו לתוך הארון", אמרה, "אתה שומע את זה ומתכווץ, אי אפשר להתרגל למציאות הזאת. זה מפחיד, אני עכשיו בהריון, בהחלט חשתי בהלה כמו שהרגשנו רק בתקופת עופרת יצוקה".

"חזרנו למציאות המוכרת של עוטף עזה"

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר כי "חזרנו למציאות המוכרת של עוטף עזה וזה קורה כאשר לחלק גדול מהתושבים אין אמצעי מיגון". לדבריו, "הממשלה צריכה להבין שאם היא לא מצליחה לעצור את הירי, שלפחות תכניס את היד לכיס ותממן מרחבים מוגנים לכל התושבים".

גורמי ביטחון ניהלו במהלך השעות האחרונות שיחות עם ראשי היישובים ועדכנו אותם באפשרות העלולה להתפתח כתוצאה מהתקיפה אתמול ברצועת עזה. בעקבות זאת הוכנסו היישובים והתושבים לכוננות והתבקשו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים.

מטח פצצות מרגמה נורה לעבר יישובי הדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
התושבים ביקשו להישאר בבתים. אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, הבוקר/דייב בוימוביץ'

אתמול אחר הצהריים תקף צה"ל בדרום רצועת עזה, ממזרח לעיר רפיח. גורם ביטחוני אישר כי חיל האוויר תקף חוליית מחבלים של הג'יהאד העולמי, אשר התכוונה להוציא בימים הקרובים פיגוע נגד אזרחים וחיילים בשטח מדינת ישראל. לדבריו, עדיין לא ידוע מי נפגע בתקיפה, אולם הפלסטינים מדווחים כי 11 בני אדם נפצעו, בהם שניים באורח אנוש. עוד נמסר ממשרד הבריאות ברצועה כי במתקפה נפצעו חמישה ילדים.

(עדכון ראשון: 7:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully