וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה ביקשה להתסיס ההפגנות נגד המשטר בירדן"

ממסמך חדש שנחשף ברשת "אל ערביה" עולה כי המשטר הסורי ביקש להעניק נשק למתנגדי המלך עבדאללה ולעורר אותם במהלך הפגנות האביב הערבי, כעונש על תמיכת ירדן באופוזיציה סורית

האם משטר אסד ניסה להתערב בענייניה הפנימיים של ירדן ולהגביר את התקוממות נגד המלך במהלך הפגנות האביב הערבי? ממסמך חדש שחשפה אתמול (שני) רשת "אל-ערביה", במסגרת התכתבויות חשאיות שהודלפו, לטענתה, מלשכתו של נשיא סוריה, בשאר אסד - עולה כי נעשה ניסיון להתסיס את ההפגנות בירדן. במסמך מסווג המתוארך ל-3 בדצמבר 2011, פנה הגנרל זול חימה שליש, ראש האגף לביטחון הנשיאות ובן דודו של הנשיא בשאר אסד, לקצין פואד פאדל, מתאם המבצעים בחו"ל ואיש הקשר של המשטר בסוריה לסוכנים בחו"ל, ונתן לו פקודה לתמוך בהתססה של השטח באמצעות הפגנות נגד המשטר הירדני. כמו כן קרא הגנרל לחמש את התושבים בירדן.

אלפים בהפגנת ענק בעמאן, ירדן בקריאה לרפורמות, אוקטובר 2012. רויטרס
ההפגנה הגדולה בירדן מתחילת האביב הערבי, לפני כשבוע/רויטרס

"הדיווחים שהתקבלו על ידי ד"ר בהגט סולימן, שגרירנו המכובד בממלכה הירדנית, הראו כי קיימת מתיחות ברחוב הירדני (הפגנות ותנועות נגד המשטר הנוכחי). ירדן מודעת לחלוטין למצב במדינתנו והיא מספקת מקלט לחבריו הנמלטים של "הצבא הסורי החופשי", כמו גם לפעילי אופוזיציה אחרים. לאור המצב הנוכחי של אומתנו האהובה, כמו גם לאור שינויים המתחרשים במשטרים של מדינות ערב השכנות, ועל בסיס ההמלצה של ועדת הביטחון, יש לנו עניין עיקרי בטיפול במשבר זה ובהענשת כל מי שיעז לקשור קשר נגד ביטחון המדינה, לכן תנקוט בבקשה את הצעדים הדרושים", נכתב במסמך.

ניסיון ליצור כאוס בקרב התושבים

ככל הנראה, המשטר בסוריה ביקש להשיג לעצמו תמיכה בירדן על ידי ההתססה של האזרחים במדינה השכנה, וכמו כן ליצור כאוס בקרב התושבים. הגנרל שליש נתן פקודה לספק נשק לאזרחים שאינם סורים, בייחוד באזורים הבעייתיים בירדן. "יש שתי קבוצות אופוזיציה בירדן. לראשונה יש דרישות לגיטימיות, והמשטר בסוריה מנסה להשתמש בחבריה בהשגת מטרותיו; אך הקבוצה המרכזית יותר היא השנייה, שיש לה מספר אג'נדות הקשורות למשטר הסורי", אמר ל"אל-ערביה" חאלד א-סאלח, מנכ"ל לשכת המועצה הלאומית הסורית, גוף אופוזיציה סורי. סאלח ביקש להצביע על הקשר בין גורמי אופוזיציה ירדנים למשטר הסורי.

בשבוע שעבר חשפה "אל ערביה" מסמכים לפיהם ביקשה סוריה לשתף פעולה עם ישראל, במטרה להגן על גבולותיה בשעה שהחלה ההתקוממות נגד המשטר. עוד עולה מהמסמכים כי אירן משגרת מומחים שיעבירו את הנשק הכימי הסורי למקומות אחרים. במסמך אחר נטען כי סוריה אחראית לשריפה שגבתה 19 קרבנות בקטאר, ומסמך סודי נוסף הצביע על המעורבות של המשטר בפיגוע גדול בדמשק בחודש מאי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully