וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: הסכם שלום עם המורדים המוסלמים

לאחר 40 שנות סכסוך שגבה את חייהם של יותר מ-120 אלף בני אדם, צפוי ההסכם החדש עם הממשלה לסלול דרך להקמת אוטונומיה באי הדרומי מינדנאו, שבו פועל ארגון המורדים MILF

ממשלת הפיליפינים השיגה הסכם שלום עם ארגון המורדים המוסלמי הגדול במדינה, כך הודיע היום (ראשון) נשיא הפיליפינים, בנינו אקינו. ההסכם הושג לאחר משא ומתן ממושך בין הממשלה וארגון המורדים המוסלמי "החזית המוסלמית לשחרור מורו" (MILF), במטרה לשים קץ ל-40 שנות סכסוך, שגבה את חייהם של יותר מ-120 אלף בני אדם ופגע קשות בכלכלת המדינה.

נשיא הפיליפינים, בניגו אקינו, לאחר חתימת ההסכם עם המורדים המוסלמים. מנילה, הפיליפינים. אוקטובר, 2012. רויטרס
נשיא הפיליפינים, בנינו אקינו, לאחר חתימת ההסכם עם המורדים המוסלמים/רויטרס

על פי ההסכם, שצפוי להיחתם בשבוע הבא בבירה מנילה, יזכה המיעוט המוסלמי הגדול בדרום המדינה, שרוב אוכלוסייתה קתולית, באוטונומיה. המהלך צפוי להתבצע עד סוף כהונותו של אקינו בשנת 2016. אקינו אף מסר כי האזור האוטונומי החדש שיוקם באי מינדנאו ייקרא בנגסאמורו, על שם בני המורו החיים בו. לדבריו, האזור האוטונומי הנוכחי בדרום המדינה היה "ניסוי שכשל". עוד הוסיף הנשיא כי ההסכם החדש סולל את הדרך להשכנת שלום באזור מינדנאו, האי השני בגודלו בפיליפינים, שבו פועל הארגון המוסלמי הבדלני.

נזקי שיטפון באי מינדנאו, הפיליפינים, דצמבר 2011. רויטרס
האזור האוטונומי החדש ייקרא בנגסאמורו, על שם בני המורו החיים בו. נזקי השיטפון באי הדרומי מינדנאו, דצמבר 2011/רויטרס

סגן יו"ר החזית המוסלמית מסר כי הארגון "שמח מאוד" כתוצאה מהשגת ההסכם, ואף הודה לנשיא אקינו, אולם מסר כי "העבודה אינה מסתיימת כאן". על פי הדיווח, ההסכם שהושג יאפשר את כינונה של "ועדת מעבר" שתהיה אמונה על ניסוח חוק שיאפשר את יישום ההסכם.

המשא ומתן עם קבוצת המורדים ידע עיכובים רבים ב-15 השנים האחרונות, שנגרמו כתוצאה מגלי אלימות. "החזית המוסלמית לשחרור מורו" הוקמה ב-1977, לאחר פיצול מקבוצת מורדים נוספת. בעבר דרש הארגון עצמאות מלאה והקמת מדינה מוסלמית נפרדת בדרום הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully