וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה בוחרת: צ'אווס או עורך הדין היהודי?

הנשיא הצבעוני, ששולט במדינה זה 14 שנים, רוצה כהונה רביעית. יריבו הצעיר, אנריקה קפרילס, מבטיח לשקם את הכלכלה ולהתנתק מאירן. מי ינהיג את ונצואלה בשש השנים הקרובות?

אזרחי ונצואלה יכריעו היום (ראשון) בשאלה מי יהיה נשיא המדינה בשש השנים הקרובות, במה שמסתמן כבחירות הצמודות ביותר זה עשור. המצביעים ייכנסו בזה אחר זה לקלפיות ברחבי המדינה על מנת לבחור בין הנשיא, הוגו צ'אווס, שמבקש להיבחר לקדנציה רביעית, לבין "הסוציאליסט המתון" אנריקה קפרילס, עורך דין צעיר, בן לאמא יהודייה ונכד לניצולי שואה.

שלטי בחירות של הוגו צ'אווס בוונצואלה, אוקטובר 12. רויטרס
שלטי חוצות הקוראים להצביע לנשיא המכהן צ'אווס/רויטרס

כמעט 19 מיליון אזרחי ונצואלה צפויים להצביע בבחירות. כ-140 אלף חיילים יאבטחו את למעלה מ-10 אלף מרכזי ההצבעה. בנוסף לקלפיות המקומיות, נפתחו גם למעלה מ-300 תחנות הצבעה בשגרירויות ובקונסוליות מסביב לעולם, על מנת לאפשר לאזרחי ונצואלה המתגוררים בחו"ל לממש את זכות הצבעתם.

אנריקה קפרילס בעצרת בחירות בוונצואלה, אוקטובר 12. רויטרס
יצליח לנצח את הנשיא הנצחי? קפרילס/רויטרס

הסקרים שקדמו ליום הבחירות היו חלוקים ביניהם באשר לתוצאות הצפויות. צ'אווס, השולט במדינה ב-14 השנים האחרונות, מבקש להמשיך ב"מהפכה הסוציאליסטית" שהחל, בזמן שיריבו הרענן מבטיח לשקם את הכלכלה. בנוסף, קפרילס וחבריו באופוזיציה מאשימים את צ'אווס בדיכוי מערכת המשפט ובהשתקת הביקורת עליו בכלי התקשורת.

"הכל יהיה מוכן ב-100% לקראת יום הבחירות"

ביום חמישי, היום האחרון לקמפיין שלהם, ערכו שני המתמודדים עצרות ענקיות. הם גם עשו שימוש ברשתות החברתיות כדי לעודד את הבוחרים להגיע לקלפיות. "בוקר טוב לכולם, נותר עוד יום אחד לפתוח את הדלת לעתיד", צייץ אתמול קפרילס בחשבון הטוויטר שלו. "חברים ברחבי העולם", צייץ צ'אווס, "היו בטוחים שאנשי בוליבאר ימשיכו לעבוד על מנת להפוך עולם אחר לאפשרי, עולם סוציאליסטי".

לקראת הבחירות, החל מאמש ועד מחר בבוקר, נאסרה מכירת אלכוהול ברחבי ונצואלה ורק כוחות הביטחון יהיו רשאיים לשאת נשק. זאת לאחר שכשבוע לפני הבחירות נהרגו שלושה פעילי אופוזיציה במהלך כנסי הבחירות וארבעה נוספים נפצעו מירי במהלך חזרת הצבעה בחודש שעבר. "הכל יהיה מוכן ב-100% לקראת יום הבחירות", הבטיח סוקורו הרננדז, בכיר במועצת הבחירות הלאומית.

עצרת בחירות של אנריקה קפרילס לקראת הבחירות בוונצואלה, אוקטובר 12. רויטרס
"בוקר טוב לכולם, נותר עוד יום אחד לפתוח את הדלת לעתיד", עצרת בחירות לתמיכה במועמד קפרילס/רויטרס

צ'אווס בן ה-58 עבר מאז יוני 2011 שלושה ניתוחים לטיפול במחלת הסרטן, סוגיה שמטרידה את תומכיו ומתנגדיו כאחד. כמו כן, עולה השאלה אם יסכים לוותר על שלטונו בקלות, במידה ויפסיד בבחירות. "אם התוצאות יהיו צמודות, תומכי צ'אווס ינסו ליצור מהומות ולערער את הלגיטימיות של קפרילס", אמר בשבוע שעבר גורם באופוזיציה.

מנגד, כאמור, שואף קפרילס בן ה-39 לשנות את פניה של ונצואלה במספר תחומים. בתחום הכלכלה מתכוון קפרילס לצמצם באופן משמעותי את התערבות הנשיא בכלכלת המדינה, ולייצר שוק פרטי ויותר תחרותי. בתחום המדיני, הכריז המועמד הצעיר כי בכוונתו להתרחק מבנות ברית כגון אירן ובלארוס, הנתונות לביקורת רבה בתחום זכויות האדם, ולקרב את ונצואלה בחזרה אל המערב.

שלט עם תמונתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס לצד תמונתו של המועמד לנשיאות אנריקה קפרילס, אוקטובר 12. רויטרס
עולה השאלה האם צ'אווס יסכים לוותר על שלטונו בקלות, במידה ויפסיד בבחירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully