וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

39 הרוגים באסון בוונצואלה: מעמד צ'אווס בסכנה?

הנשיא הכריז על 3 ימי אבל והורה לחקור את הפיצוץ בבית הזיקוק הגדול במדינה. אולם בעקבות שרשרת תאונות, שריפות והפסקת חשמל, הביקורת על השלטון גוברת - כחודשיים לבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אסון כבד בוונצואלה: לפחות 39 בני אדם נהרגו ויותר מ-80 נפצעו בפיצוץ שאירע אמש (שבת) בבית הזיקוק לנפט הגדול ביותר במדינה, בעקבות דליפת גז. בין ההרוגים גם ילד בן עשר. האירוע נחשב לתאונה הקשה ביותר בתולדות תעשיית הנפט במדינה.

שריפה בבית הזיקוק לנפט הגדול ביותר בוונצואלה, 25 באוגוסט 2012. רויטרס
רכב שרוף סמוך למקום הפיצוץ, הלילה/רויטרס

האסון התרחש בבית הזיקוק "אמוואיי" בעיר פונטו פיחו שבחצי האי פרגואנה, בצפון-מזרח המדינה. שריפה שפרצה בעקבות הפיצוץ פגעה בתשעה מכלי אחסון במפעל. עדי ראייה דיווחו על שריפות ענק ועל ענני עשן שחור שהיתמרו מעל המפעל. מרבית ההרוגים הם אנשי ביטחון של המפעל, המייצר כ-645 אלף חביות נפט ביום – שהוא רק חלק ממתחם בתי הזיקוק השני בגודלו בעולם, המפיק 955 אלף חביות נפט מדי יום.

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, הורה על הקמת חקירה מהירה לבדיקת נסיבות הפיצוץ. בית הזיקוק נסגר, ועל פי הערכות ייפתח שוב בתוך יומיים. שר האנרגיה של ונצואלה, רפאל רמירז, מסר כי אף אחת מיחידות הייצור של המפעל לא נפגעה, וכי בשלב זה אין תכנון לעצור או להפחית בייצוא הנפט מהמדינה. בעקבות הפיצוץ הוגברה פעילות הייצור במפעלים אחרים בוונצואלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה בבית הזיקוק לנפט הגדול ביותר בוונצואלה, 25 באוגוסט 2012. רויטרס
עשן שחור היתמר לשמים/רויטרס

התאונה היא האחרונה בשרשרת פיצוצים, שריפות והפסקות חשמל שהתרחשו בבתי הזיקוק בוונצואלה בעשור האחרון, וגרמו להגבלת הייצוא והפסקת מגמת ההתרחבות בתעשייה המקומית. ונצואלה הייתה בעבר ספקית הדלק הגדולה ביותר לארה"ב והאיים הקריביים, אולם בעקבות התרבות האסונות, השפעתה על מחירי הדלק נוטרלה. התאונות אף עוררו האשמות מצד הציבור כלפי הממשלה, בעניין ניהול כושל של המפעלים.

הביקורת הציבורית עלולה להשפיע על סיכוייו של צ'אווס להיבחר מחדש לתפקיד בבחירות הקרובות, שיתקיימו ב-7 באוקטובר. "אני רוצה להביע את הכאב והצער העמוק שאני חש מאז שנודע לי על הטרגדיה", אמר הנשיא בראיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה. הוא הכריז על שלושה ימי אבל בעקבות האסון.

עוד על נשיא ונצואלה:
מהנשיא באהבה: צ'אווס העניק דירה לעוקבת בטוויטר
צ'אווס הזים שמועות על מותו: "אשוב עוד יומיים"
צ'אווס: נחשפה מזימה לרצוח את המתמודד נגדי

שריפה בבית הזיקוק לנפט הגדול ביותר בוונצואלה, 25 באוגוסט 2012. רויטרס
בשלב זה אין תכנון לעצור או להפחית בייצוא הנפט מהמדינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully