וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בעירו של היורה מאילת: "צעיר שחיפש תשובות"

טל שלו ורמי שני

6.10.2012 / 20:22

בקהילה היהודית בפוקיפסי יקיימו בצאת החג טקס זיכרון לוויליאם הרשקוביץ, שחוסל בתום מסע הירי שערך במלון באילת. מהחקירה עולה כי הוא זינק על המאבטח מאחור והלם בו

חברי הקהילה היהודית בעיר פוקיפסי שבמדינת ניו יורק, ארצות הברית, מנסים להבין מה הוביל את בן המקום, וויליאם הרשקוביץ בן ה-23, לצאת למסע נקמה אתמול (שישי) בבית המלון "לאונרדו קלאב" שבאילת, שבסופו חוסל על ידי אנשי היחידה ללוחמה בטרור.

"הרשקוביץ היה איש צעיר שחיפש אחר תשובות וביקש להתחבר מחדש עם האמונה היהודית", סיפר הרב יעקב בורנשטיין, איש קהילת חב"ד בעמק ההדסון, לאתר ה"פוקיפסי ג'ורנל". לדברי הרב בורנשטיין, "הרשקוביץ היה נלהב ללמוד על היהדות, הייתה תחושה ברורה שהוא מחפש דבר מה נוסף". הרב, שפגש את הצעיר לפני שהגיע בקיץ לישראל במסגרת תכנית "אורנים" של הסוכנות היהודית, השתתף בעבר בטקס בר המצווה של הרשקוביץ. הוא סיפר כי בצאת חג סוכות תקיים הקהילה היהודית בפוקיפסי טקס לזכרו.

לדברי בורנשטיין, הרשקוביץ קיווה להכיר בישראל צעירים בני גילו ולהתחבר אליהם. "הוא היה נרגש מהנסיעה לישראל, אך למרבה הצער זה לא עלה יפה", הסביר הרב.

עובד שפוטר ירה למוות באדם - וחוסל. רויטרס
מהחקירה עולה כי הרשקוביץ זינק על המאבטח מאחור והלם בו. אנשי יחידת לוט"ר אילת בבית המלון "לאונרדו קלאב"/רויטרס

מחקירת המקרה עולה כי הצעיר, שפוטר לפני כמה ימים, הגיע לבית המלון ושהה בו זמן מה לפני שפתח במסע הירי. הוא הבחין במאבטח שעמד בעמדת שמירה, זינק עליו מאחור ונאבק בו. בסרטי האבטחה שתיעדו את הצעיר הוא נראה הולם במאבטח ההמום. גבר ואישה שהבחינו בו ניסו להפריד ביניהם ללא הצלחה. במהלך המאבק בין השניים נשמט האקדח האישי של המאבטח מנרתיקו והרשקוביץ, אחוז אמוק, לקח אותו. הצעיר לקח עמו גם את כובע הזיהוי של המאבטח וירה באוויר באולם הכניסה של המלון. האורחים שהיו לידו נמלטו והרשקוביץ התקדם לכיוון המטבח. הוא הבחין בארמנדו עבד, עוזר השף הראשי של המלון שהודיע לו כמה ימים קודם לכן על פיטוריו, וירה בו למוות. הצעיר נהרג לאחר שהתבצר באחד מחדרי המלון וסירב להסגיר עצמו לידי אנשי יחידת לוט"ר אילת, שטיפלו באירוע.

"לחוש את הכאב של האם"

אתמול שוחח הרב בורנשטיין עם אמו של הרשקוביץ, לאחר שקיבלה את הבשורה על בנה. לדבריו, האם הייתה נסערת מאוד. "אף אחד לא חלם שזה יקרה, אלו חדשות מזעזעות. מה אם יכולה להגיד לאחר שאיבדה את בנה? צריך להקשיב לזעקותיה, צריך לחוש את כאבה", אמר הרב.

מאז האירוע הצטברו עדויות כי בימים האחרונים עוררה התנהגותו של הרשקוביץ תמיהה וחשש בקרב חלק ממשתתפי תכנית "אורנים", ובעקבות תלונות על התנהגותו הוא פוטר מעבודתו בבית המלון. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, הקים ועדה לבדיקת הנסיבות שהובילו לקבלת הרשקוביץ לתכנית. בחברת israel way, המפעילה את התכנית, הדגישו כי הוא הצטרף לתוכנית "לאחר שעמד בכל תנאי הקבלה והגיליון הרפואי שלו נמצא נקי".

עם זאת, גורם מהתוכנית "אורנים" אמר כי בימים האחרונים הרשקוביץ איים על יתר המשתתפים בתכנית, דיבר לעצמו והשמיע הצהרות נגד ערבים, נאצים וארגוני טרור. בכתבה שפורסמה על הרשקוביץ בעיתון "פוקיפסי ג?ורנל", בחרו אנשי המערכת לצטט תחת תמונתו את הכיתוב שהופיע תחת תמונתו בספר המחזור שלו בבית הספר פרנקלין רוזוולט ב-2007: "כוח המשיכה אינו מעניק לי את הזכות להיכשל. הענף שלי אינו נשבר, איני נתקל בדבר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully