וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבורים אכלו סוכריות צבעוניות – והדבש הפך ירוק

לאחרונה פיתחו הדבורים במזרח צרפת חיבה לסוכריות "אם אנד אמס" המאוחסנות במפעל לטיפול בפסולת שוקולד, וייצרו דבש מרהיב. הכוורנים פחות נלהבים: "אי אפשר למכור את זה"

לדבורים במזרח צרפת יש תיאבון למתוקים מסוג מוזר ביותר. כוורנים מתריסר כוורות בחבל אלזס דיווחו כי הדבורים המקומיות פיתחו חיבה לסוכריות "אם אנד אמס", שמקורן במפעל "ביוגז" לטיפול בפסולת שמפיק בית חרושת לשוקולד הנמצא באזור, כך דיווחה אמש (שישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. כתוצאה מכך, החלו הדבורים לייצר דבש בצבע ירוק וכחול.

דבורים בצרפת ניזונות מסוכריות וייצרו דבש צבעוני. רויטרס
מגדלי הדבורים מסרו שהדבש הצבעוני דומה בטעמו לדבש רגיל. דבש ירוק/רויטרס

בשל החשש כי לא ניתן יהיה למכור את הדבש בגלל צבעו המוזר, פתחו כוורנים מהאזור הסמוך לעיירה ריבוביל, הידועה ביינות הלבנים שלה, בחקירה. הם גילו כי ב?מקום שהדבורים שלהם יאבקו פרחים בשדות המקומיים, הן נמשכו אל המפעל, השוכן במרחק ארבעה קילומטרים, לצורך סיפוק התיאבון לסוכר.

דבורים בצרפת ניזונו מסוכריות וייצרו דבש צבעוני. רויטרס
עבור הכוורנים לא מדובר בקוריוז, אלא בכאב ראש והפסד כספי/רויטרס

מפעל הביוגז מטפל בפסולת עבור ענקית הממתקים "מארס", המייצרת את סוכריות ה"אם אנד אמס" הצבעוניות. חברת מארס סירבה להתייחס לפניות עיתונאים – אולם חברת "אגריבלור", המנהלת את אתר המפעל, מסרה כי היא מנסה לפתור את הבעיה. לדברי מנהל המפעל, העובדים ניקו את המכלים, ובעתיד תאוחסן פסולת ה"אם אנד אמס" באולם מקורה.

מבחינת יצרני הדבש, דבורים המכורות ל"ג'אנק פוד" הן בעיה רצינית. בעקבות הידלדלותה המהירה של אוכלוסיית הדבורים בעולם, 2,400 מגדלי הדבורים בחבל אלזס, הנאבקים כדי לייצר אלף טונות של דבש בשנה, אינם יכולים להרשות לעצמם לייצר דבש שלא ניתן למכור. ראש אגודת מגדלי הדבורים, אנדרה פר'ה, מסר כי אף שהדבש הכחול והירוק דומה בטעמו לדבש רגיל, מבחינתו – בזאת מסתיים הדמיון בין הדבש הרגיל והצבעוני. לדבריו, "אי אפשר למכור את זה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully