וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ליקקה דבש: דבורים תקפו את קלינטון במלאווי

במדינה האפריקנית קיבלו בחום את קלינטון - שרת החוץ האמריקאית הראשונה שמבקרת בה. הביקור הקצרצר הסתיים בדרמה, אך בוושינגטון מכחישים: "לא הייתה פאניקה, איש לא נמלט"

כזה "באזז" לא היה הרבה זמן: אתרי האינטרנט בארצות הברית התמלאו אתמול (שני) בדיווחים על ביקורה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, במלאווי, אך לא בשל העניין הרב שהיה בו: שיירתה של קלינטון הותקפה על ידי נחיל דבורים גדול.

קלינטון הגיעה אתמול למדינה האפריקנית, לביקור הראשון אי פעם של שר חוץ אמריקאי במלוואי. היא התקבלה בחום רב, אך הביקור הקצר הסתיים במה שתואר בתקשורת המקומית כ"פאניקה רבתי". עם זאת, משום שמקור הדיווח הוא בכלי התקשורת במלוואי, שאינם מצטיינים במהימנות, ניתן להניח שהוא מופרז במידה מסוימת.

בחודש שעבר: קלינטון נרגמה בעגבניות לפני הגעתה לישראל

מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, בביקור במלאווי. 5 באוגוסט 2012. רויטרס
קלינטון במלאווי, אתמול. הביקור החם הסתיים בעקיצה?/רויטרס

לפי הבלוג "The Hill", הפמליה הדיפלומטית עשתה את דרכה לשדה התעופה קמוזו, בבירה לילונגווה, ושם תקף נחיל הדבורים את כלי הרכב. המולה פרצה במקום, ופקידים רצו לכל עבר. קלינטון עצמה "נמלטה למטוס שהמתין לה ותפסה בו מחסה", תיאר עיתון מקומי את הדרמה.

על דבר אחד מסכימים: איש לא נעקץ

ואולם, בוושינגטון מנסים להמעיט מחומרת האירוע, או ליתר דיוק - לשלוף את העוקץ מהדיווח: הבלוג הפופולרי "BuzzFeed" ביקש ממחלקת המדינה להגיב על הדיווח, ונמסר לו כי "לא הייתה פאניקה בכלל, ואיש לא נמלט". דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה כי מדובר היה ב"דבורים רגילות". נראה שהסוגיה היחידה שעליה מסכימים בינתיים בכלי התקשורת בשתי המדינות היא שאיש לא נעקץ.

קלינטון ביקרה במלאווי במסגרת מסע בן 11 ימים במדינות אפריקה, במסגרתו כבר ביקרה באוגנדה, בדרום-סודן ובקניה. אתמול הגיעה ליוהנסבורג והסבה לסעודה עם נלסון מנדלה.

(עדכון ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully