וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: האימאם החשוד בטרור יוסגר לארה"ב

5.10.2012 / 18:48

בית המשפט העליון בבריטניה דחה היום את ערעורו האחרון של איש הדת המוסלמי אבו חמזה אל-מסרי, החשוד בשורת עבירות טרור. "ההסגרה יכולה להתבצע באופן מידי", קבע השופט

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בריטניה הודיעה היום (שישי) סופית כי בכוונתה להסגיר לארצות הברית את איש הדת המוסלמי הקיצוני אבו חמזה אל-מסרי מהר ככן הניתן, לאחר שנדחה הניסיון האחרון שלו להימנע מהמהלך בבתי המשפט. שנים לאחר שהוחלט על הסגרתו של אל-מסרי, החשוד בפעילות טרור, דחה היום בית המשפט העליון בלונדון את בקשתו לעכב את הליך ההסגרה על מנת לאפשר לו לעבור בדיקות רפואיות.

ערעוריהם של ארבעה חשודים נוספים על הסגרתם לארצות הברית נדחו גם כן. "ההסגרה יכולה להתבצע באופן מידי", אמר השופט ג'ון תומאס, אשר קבע כי אין כבר כל עילה לדחייה נוספת. בעקבות הפסיקה, פרסם משרד הפנים הבריטי הצהרה, בה נכתב: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט ופועלים להסגרת גברים אלה מהר ככל הניתן".

קהל של כמאה איש התאסף מחוץ לבית המשפט תוך כדי הדיון על מנת למחות על ההסגרה. המשתתפים קרוא קריאות כמו "שחררו את אבו חמזה" והניפו שלטים עליהם נכתב "הקץ להסגרות", ו-"דמוקרטיה = צביעות".

הפגנות מחוץ לבית המשפט העליון בבריטניה שדן בהסגרת האימאם המוסלמי החשוד בטרור אבו חמזה אל-מסרי. רויטרס
הפגנה מחוץ לבית המשפט העליון בלונדון על הסגרתו של אל-מסרי, היום/רויטרס

וושינגטון מאשימה את כהן הדת בן ה-54 ממוצא מצרי בשורה של עבירות טרור, בהן תמיכה באל-קאעדה, סיוע לחטיפה של 16 בני ערובה ובהם שני אזרחים אמריקאים, בתימן ב-1998 וביוזמה לפתיחת מחנה אימונים להכשרת לוחמים באורגון שבארצות הברית. שגרירות ארצות הברית בלונדון הודיעה כי היא שבעת רצון מההחלטה.

על הסגרתו של אל-מסרי, שתום עין ובעל קרס במקום אחת מידיו, הוחלט כבר לפני כמה שנים, אולם פרקליטיו הגישו בקשה לעכב את המהלך עד לקיום בדיקות רפואיות, שאמורות לטענתם להוכיח שאינו כשיר להסגרה. בארצות הברית הוא עשוי לעמוד מול עונש מאסר של למעלה ממאה שנים, בבית סוהר באבטחה מקסימלית, ולטענתו הוא צפוי ליחס בלתי הומני אם יוסגר. כמו כן, טוענים פרקליטיו כי הוא סובל מדיכאון, ממחסור חמור בשינה ומסכרת.

בעבר הוא כיהן כאימאם במסגד של צפון לונדון, אולם הוא הורשע בבריטניה בהסתה לרצח ובהפצת שנאה על בסיס אתני. בשל כך, הוא ריצה שבע שנות מאסר בבריטניה. כעת, החלטת בית המשפט העליון מביאה אל סיומה מאבק משפטי ארוך סביב הסגרתו של אל-מסרי, ממנה הוא מנסה להימנע מאז בקשתה ב-2004.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully