וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משטרת ניו יורק עוקבת אחר סטודנטים מוסלמים

סוכנות הידיעות AP חשפה פרטים חדשים לגבי המעקב של משטרת ניו יורק אחר סטודנטים מוסלמים באזור בשל חשש מהתארגנויות טרור. אחד הסטודנטים: "זו הפרה של זכויות האזרח"

משטרת ניו יורק פוקחת עין על הסטודנטים המוסלמים בצפון מזרח ארצות הברית, כך דווח אתמול (שבת) בסוכנות הידיעות AP. הפרטים החדשים שהתפרסמו הציגו החמרה במדיניות המעקב אחר מוסלמים, והספיקו לעורר התנגדות רבה בקרב קהילת הסטודנטים.

בין הסטודנטים הנתונים תחת מעקב משטרתי ישנם גם סטודנטים מהאוניברסיטאות ייל ופנסילבניה, החברות בהתאחדות האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בחוף המזרחי של ארצות הברית.

על פי הדיווחים, משטרת ניו יורק תשאלה רשויות מקומיות ברחבי צפון-מזרח ארצות הברית לגבי מרצים מוסלמים, ואף שלחה סוכן סמוי לאחת האוניברסיטאות באזור, בסיור שבמהלכו תיעד את שמות הסטודנטים ומספר הפעמים בהם התפללו.

כמו כן, דווח כי בלשים מטעם המשטרה פוקדים מדי יום אתרים של סטודנטים מוסלמים, ומשיגים דרכם פרטים של סטודנטים ומרצים מוסלמים, רובם נטולי עבר פלילי. עם זאת, נציב משטרת ניו יורק, ריימונד קלי, וראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, טוענים בעקביות כי מעקב משטרתי מתנהל אך ורק אחר מי שיש חשדות מבוססים כנגדו.

"אי אפשר להאשים אותם"

דובר משטרת ניו יורק, פול בראון, הצדיק את מדיניות המשטרה לגבי הסטודנטים, ופירט כי ישנו תיעוד של 12 מקרים של בני אדם שנעצרו או הורשעו בגין עבירות הקשורות לטרור, לאחר שבעברם היו חברים באגודות סטודנטים מוסלמיות. "בעקבות כך, משטרת ניו יורק שמה לה למטרה להבין יותר לעומק את מה שמתרחש באגודות מסוג זה", אמר בראון.

עם זאת, המעקב הצמוד אחר סטודנטים מוסלמים מעורר לא מעט מחלוקות באזור. "אני רואה את זה כהפרה של זכויות האזרח" , אמר טנוויר הק, האחראי על תחום הדת באגודת הסטודנטים המוסלמים של אוניברסיטת סירקיוז. "אף אחד לא רוצה ששמו יופיע ברשימות של ה-FBI או משטרת ניו יורק. סטודנטים מוסלמים רוצים חיים משלהם, פרטיות והנאה מאותן זכויות והזדמנויות שיתר הסטודנטים מקבלים".

לעומת זאת, ישנם גם סטודנטים המקבלים בהבנה את המדיניות המפלה של המשטרה. "אי אפשר להאשים אותם על זה שהם עושים את עבודתם", אמר עלי אחמד, הסטודנט שארגן את הטיול אליו הצטרף סוכן סמוי של משטרת ניו יורק. "יש הרבה מוסלמים שעושים דברים רעים ויוצרים לכולנו מוניטין שלילי", אמר.

עוד בנושא:
סטודנטים בבריטניה בעד רצח בשם אללה
"חוק הבורקה" בתוקף בצרפת: נעצרו נשים עם רעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully