וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הבית נסגר למבקרים; "המשטרה מתנכלת ליהודים"

5.10.2012 / 2:53

בתום שבוע סוער הודיעה המשטרה על סגירת המתחם מחשש לפגיעה ביהודים, אולם פעילי ימין טוענים לאלימות משטרתית. "הותקפנו באקדחים חשמליים, עוצרים גם יהודים כדי לאזן"

מתחם הר הבית נסגר אתמול (חמישי) למבקרים, מחשש שמבקרים יהודים שיגיעו לשטח ההר יותקפו בידי מתפללים מוסלמים. במהלך הימים האחרונים נעצרו במקום מספר מתפללים מוסלמים בחשד לתקיפת שוטרים ומבקרים יהודים, כשאחד מהם אף נשא סכין לגופו, אולם החלטת המשטרה על סגירת המתחם הגיעה לאחר שכוח שסרק אתמול בבוקר את המתחם הותקף באבנים מצד מתפללים מוסלמים. לטענת פעילי ימין שביקשו להתפלל במקום, לאחר מעצר המתפללים המוסלמים החלה המשטרה במעצר מתפללים יהודים, "כדי לאזן". "השוטרים תקפו אותנו באקדחים חשמליים ועצרו שלושה יהודים, למרות שהם לא ניסו להיכנס להר ולא נהגו באלימות", טוען פעיל הימין אסף לרנר, שכמה מחבריו נעצרו בימים האחרונים.

כבכל שנה באחד משלושת הרגלים המקודשים ליהדות, מבקשים מתפללים יהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, על אף שהדבר אסור לפי חוקי הווקף הירדני החלים על המתחם. המשטרה מורגלת בכך ומרחיקה את היהודים המבקשים לעלות למקום, אולם בשבוע האחרון החריפו ניסיונותיהם של פעילי ימין רבים להתפלל בהר הבית, כאשר שבעה יהודים נעצרו בשלושת הימים האחרונים, בהם ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין. פעילים אחרים שביקשו לקיים את המצווה בחול המועד סוכות, תוך התעלמות מהחוק הירדני - טענו כי הותקפו בידי מתפללים מוסלמים במקום.

מהומות בהר הבית. עומר מירון
למרות החוק החל על המקום, דווקא המתפללים היהודים טוענים לחוסר הגינות מצד הרשויות. מהומות בהר הבית, השבוע/עומר מירון

את פייגלין ביקשה המשטרה להרחיק משטח ההר ולשחררו בתנאים מגבילים, אולם בשל סירובו הובא להארכת מעצר, ושוחרר לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה. מנגד, השמועות על ניסיונותיהם של יהודים לעלות להר הבית הגיעו לאוזניהם של אנשי הווקף, ובשלישי כבר חיכו לקבוצות היהודים שהגיעו למקום עשרות מתפללים מוסלמים שקיבלו אותם בקריאות, בהן "מוות ליהודים".

"עוצרים יהודים כדי שלא יגידו שהמשטרה עוצרת רק ערבים"

"בערב ראש השנה שמנו לב לשינוי במדיניות המשטרה", סיפר לרנר בשיחה עם וואלה! חדשות, "בכל עלייה של קבוצת יהודים גדולה להר, המשטרה הקפידה לעצור אחד או שניים מהם בלי שום סיבה נראית לעין. בערב ראש השנה הם עצרו יהודי מבוגר בטענה שהוא התפלל בקול רם. לידו עמדו מספר אנשים מוכרים, אחד מהם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וכולם העידו שהוא לא התפלל ולא עשה דבר חריג". לדבריו, במקרה אחר שאירע בערב יום כיפור, נעצר מתפלל יהודי מקריית ארבע "סתם ככה". "אתמול עמדתי ליד מג"ד במילואים שעוכב גם כן ללא שום סיבה. כנראה המשטרה עושה זאת בכדי לייצר הרתעה וגם כדי לאזן, על מנת שלא יטענו שהם עוצרים רק ערבים".

אתמול חזרה קבוצת פעילי הימין למקום, ולדברי לרנר "קיבלנו הבטחה מפורשת שיתנו לנו להיכנס. המתנו 40 דקות, וראינו שמכניסים תיירים ולא אותנו. כמה חברה איבדו את הסבלנות ועצרו את הכניסה להר - אם אנו לא נכנסים אז אף אחד לא יכנס. בתגובה השוטרים החלו לתקוף אותנו באקדחים חשמליים ועצרו שלושה, למרות שלא ניסו להיכנס להר ולא נהגו באלימות - זו טענה שיקרית. אני דורש שהמשטרה לא תוציא עלינו את המרמור שצברה מההתעסקות שלה עם המתפללים המוסלמים". לרנר משוכנע כי בידי המשטרה הסמכות לעקוף את חוקי הווקף: "יש להם מספיק כוחות לאפשר גם ליהודים לבקר במקום. לא יתכן שאנשים ששילמו וקמו מוקדם בבוקר כדי להגיע, לא יכנסו כי המשטרה מסרבת להכניסם בלי כל סיבה, ובסוף עוד יתקפו אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מהומות בהר הבית. עומר מירון
"מוציאים עלינו תסכול מההתעסקות עם המוסלמים". מתפלל מוסלמי מובל בידי כוח משטרתי בהר הבית, השבוע/עומר מירון

המטה המשותף של ארגוני המקדש דרש אמש מהכנסת "לקיים דיון דחוף נוכח שיתוף הפעולה השערוריתי בין משטרת ישראל לווקף בכל מהלך ימי חג הסוכות". "ההתנכלות של משטרת ישראל ליהודים העולים להר הבית נותנת רוח גבית לבריונים של הווקף, שמבינים שאלימות ופוגרומים מכתיבים את סדר היום במדינת ישראל", אמר ח?כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי). "אני קורא להרחיק את את הפורעים האיסלמים מהר הבית ולתת ליהודים לפקוד את המקום הקדוש, ללא התנכלות מעצרי ראווה ועיכובים", הוסיף.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "הר הבית היה פתוח למבקרים בשעות הרגילות, למרות הפרובוקציה שנעשתה על ידי שני הצדדים. המשטרה תנהג ביד קשה נגד כל פרובוקציה מכל גורם שהוא ותמשיך בביצוע מעצרים והרחקות של חשודים כדי לשמור על הסדר והביטחון בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully