וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למהומות בהר הבית: משטרת ירושלים מעלה כוננות

14.9.2012 / 0:01

אלפי שוטרים יתגברו מהבוקר את האבטחה בבירה כדי למנוע מהומות בעקבות הפצת הסרט האמריקאי הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד. המשטרה: "נאפשר את חופש הפולחן, אך לא הפרות סדר"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המשטרה תגביר החל משעות הבוקר המוקדמות (שישי) את הכוננות לקראת תפילות הר הבית – כך הוחלט אמש בתום הערכת מצב מקיפה שקיימו במשטרת ירושלים בעקבות ההפגנות האלימות שאירעו בימים האחרונים בעולם הערבי, במחאה על הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", הלועג לדת האיסלם ולנביא מוחמד.

מסגד אל אקצא בהר הבית. רויטרס
חשש מזליגת המהומות גם לירושלים. הר הבית/רויטרס

במשטרה חוששים שמא המהומות שפרצו מחוץ לנציגויות ארצות הברית במדינות ערב – ולא פסחו גם על השגרירות האמריקאית בתל אביב – יזלגו גם לבירה. בסיומה של הערכת המצב, בה השתתפו בין היתר גורמי מודיעין ופיקוד המחוז הבכיר, הוחלט שלא להגביל מחר את גיל ומספר המתפללים. עם זאת, הוחלט להגביר כוננות באופן משמעותי, על מנת לקעקע כל כוונה להפר את הסדר.

על מנת למנוע התפרצות מצדם של המתפללים הערבים, תתוגבר משטרת ירושלים בכוחות מחוץ לעיר. בסך הכל יאבטחו מחר אלפי שוטרים ושוטרי משמר הגבול את הבירה וסביבתה, כאמור כבר משעות הבוקר המוקדמות. כחלק מההיערכות, יתפרסו מחר השוטרים ולוחמי המג"ב, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב יוסי פריינטי, סביב הר הבית, בסמטאות העיר העתיקה ובכפרים הפלסטינים שבפאתי העיר. בנוסף, יוקם חפ"ק נייח ברחבת הכותל. חפ"ק נייד, בראשותו של מפקד המחוז, יסייר בשטח ובאזורים השונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מהומות בהר הבית. עומר מירון
השוטרים יתפרסו סביב הר הבית, בסמטאות העיר העתיקה ובכפרים הפלסטינים שבפאתי העיר/עומר מירון

במשטרה מבהירים כי כוחות המשטרה יפעלו בנחישות ובתקיפות נגד כל ניסיון להפר מחר את הסדר במזרח העיר. גורמים בכירים במשטרת ירושלים מסרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "המשטרה תאפשר את חופש הפולחן מחד, אך לא תאפשר כל ניסיון להשתמש בהר הבית כמנוף להפרות סדר ותפעל בנחישות ובתקיפות נגד כל ניסיון להפר את הסדר בסיום התפילה בהר הבית בפרט, ובמזרח ירושלים בכלל".

מפגינים בקהיר מתעמתים עם כוחות הביטחון. מצרים, 13 בספטמבר 2013. רויטרס
הסרט הצית הפגנות אלימות במדינות ערב. מהומות בקהיר, אתמול/רויטרס

כאמור, הפצתו של הסרט גררה תגובות נזעמות במדינות ערב והתקפות בלתי פוסקות נגד דיפלומטיים אמריקאים בשטחן. תחילתן של המהומות בהבערת הקונסוליה האמריקאית בבנגזי שבלוב – אירוע שכתוצאה ממנו מצאו את מותם שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו. במקביל, פרצו מהומות גם מול שגרירויות ארה"ב במצרים, תימן ומול שגרירות שוויץ בטהרן, המייצגת את ארה"ב באירן. כ-20 פעילים של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית התקהלו גם מול שגרירות ארה"ב בתל אביב.

בתגובה לאירועים, גינו מנהיגי העולם הערבי את הפצתו של הסרט וקראו לארצות הברית להתנצל על תוכנו. עם זאת, המנהיגים הבהירו כי הם מתנגדים לאלימות ולרצח שהגיעו בעקבותיו. גם בישראל ובארה"ב גינו את הסרט. "לממשל ארצות הברית אין כל קשר לסרט השנוי במחלוקת הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד", אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. "בעיני כולנו, ובעיניי באופן אישי, הסרט הזה הוא מגעיל וראוי לגינוי", אמרה קלינטון בפתח פגישתה עם בכירים בממשלת מרוקו, "לסרט יש מטרה צינית ביותר – להשמיץ דת חשובה ולעורר זעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully