וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתגונן: "לעימות הגיע מתחזה למיט רומני"

4.10.2012 / 21:23

לאחר שהתקשורת בארה"ב הכריזה על אובמה כמפסיד בעימות עם יריבו, השיב הנשיא כי על הבמה חיכה לו למעשה "בחור נמרץ" שטען שהוא רומני. "לא ידעתי שציפורת היא הסיבה לגרעון"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שכלי התקשורת בארצות הברית הכריזו על תבוסתו המוחצת בעימות מול יריבו הרפובליקני מיט רומני, התייחס הערב (חמישי) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לאירוע ,והאשים את יריבו בצביעות. לדבריו, הוא הופתע כשעלה לבמה "ופגש בחור נמרץ שטען שהוא מיט רומני".

בכנס שנערך בדנבר שבקולורדו, החל אובמה לציין בפני הקהל את הסתירות בין עמדותיו של רומני בעימות, בו לכאורה הייתה ידו על העליונה, לבין העמדות שדבק בהן עד כה במסע הבחירות שלו. "לא ייתכן שזה היה מיט רומני, כי מיט רומני האמיתי התרוצץ ברחבי המדינה בשנה האחרונה והבטיח לקצץ מסים בגובה חמישה טריליון דולרים לטובת העשירים. האדם על הבמה אמר שאין לו מושג במה מדובר", אמר אובמה.

הנשיא ברק אובמה והמושל מיט רומני לפני תחילת העימות הראשון ביניהם. AP
"תודה לאל שמישהו סוף סוף מתמודד עם ציפורת! הגיע הזמן". רומני ואובמה ראש בראש/AP

"מיט רומני האמיתי אמר שארצות הברית לא זקוקה למורים נוספים, אבל הבחור על הבמה מת על מורים, לעולם לא נמאס לו מהם", המשיך אובמה. "מיט רומני שכולנו מכירים השקיע בחברות 'חלוצות' בייצוא משרות למדינות אחרות, אבל הבחור שעמד על הבמה – הוא טען שכלל לא ידוע לו על חוקים שמעודדים מיקור חוץ".

בחירות לנשיאות ארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

כמו כן, תקף אובמה את הצהרתו של רומני כי יסגור את ערוץ הטלוויזיה הציבורי בארצות הברית, על אף אהבתו לדמות ציפורת (Big Bird) מרחוב סומסום. "כשרומני נשאל מה יעשה בפועל על מנת לקצץ בהוצאות, הוא אמר שיפסיק לממן את הטלוויזיה הציבורית", אמר אובמה, "תודה לאל שמישהו סוף סוף מתמודד עם ציפורת! הגיע הזמן. לא ידענו שציפורת היא הסיבה לגירעון הממשלתי".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

לפחות 58 מיליון אמריקאים צפו בעימות

היועץ הפוליטי הבכיר של אובמה, דיוויד אקסלרוד, אמר כי מסע הבחירות של הנשיא יעבור שינויים מקיפים בעקבות התנהלות העימות. "אנחנו הולכים לבחון ברצינות את תוכן העימות ולבצע מספר שינויים לגבי היכן אנחנו מותחים את הגבולות שלנו בדיונים הללו וכיצד אנו מנצלים את הזמן שניתן לנו", אמר לכלי התקשורת. "אני לא חושב שנגדיל את פרק הזמן המוקדש להכנות לעימותים, אך בהחלט ישנם שינויים אסטרטגיים שיש לבצע".

מניתוח ראשוני של חברת נילסן עולה כי כ-58 מיליון אמריקאים צפו בעימות - יותר מאשר בעימות הראשון בין אובמה לבין יריבו בבחירות בשנת 2008, ג'ון מקיין. נתוני הצפייה צפויים לעלות עוד יותר עם סיום הניתוח. ב-2008 צפו כ-52 מיליון אמריקאים בשני הסנאטורים דאז, אובמה ומקיין. לעומת זאת, כמעט 70 מיליון אמריקאים צפו בעימות בין סגניהם, ג'ו ביידן ושרה פיילין – העימות השני הנצפה ביותר אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully