וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: דיון נוסף בעתירת סרן ר' נגד אילנה דיין

גלעד גרוסמן

4.10.2012 / 0:10

לאחר שבתחילת השנה קיבל בית המשפט את ערעורה של דיין וקבע כי לא הוציאה את דיבתו של סרן ר', קיבל הנשיא גרוניס את עתירתו של ר' לדיון נוסף בהרכב מורחב של תשעה שופטים

המאבק נמשך: לאחר שבית המשפט קבע כי לא הייתה לשון הרע בתכנית "עובדה", קיבל היום נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, את עתירתו של סרן ר' והורה לקיים דיון נוסף בתביעת הדיבה שהגיש נגד העיתונאית אילנה דיין. הדיון הנוסף ייערך בעוד מספר חודשים בהרכב מורחב של תשעה משופטי בית המשפט העליון, ובהם הנשיא גרוניס.

כזכור, תחילה זכה סרן ר' (כיום כבר רב-סרן - ג.ג.) בתביעת הדיבה שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד דיין, בעקבות שידור התחקיר על מותה של הילדה הפלסטינית אימאן אל-המס בשנת 2004, בו הוצג כמי שביצע בה וידוא הריגה.

בתחילת השנה קיבל בית המשפט העליון את הערעור שהגישו דיין וחברת "טלעד" ופסק כי לא הייתה לשון הרע בתוכנית כיוון שתוכן הכתבה התאים לאמת שהייתה ידועה באותה שעה. פסיקה זו נחשבת כמשמעותית ביותר בכל הנוגע להגנה של התקשורת מפני תביעות לשון הרע, לאחר שהשופט בדימוס אליעזר ריבלין קבע למעשה כי חובה על התקשורת לפרסם את "האמת במהותה" כפי שהיא ידועה בעת הפרסום.

על אף שבית המשפט העליון קבע כי סרן ר' לא נפגע מלשון הרע בכתבה, הוא לא ביטל את העונש אלא רק הפחית אותו בשל לשון הרע בקדימונים לתכנית, וקבע שהזכיינית טלעד תשלם 100 אלף שקלים לסרן ר'. עם זאת, החליט סרן ר' בחודש מרץ האחרון לעתור לבית המשפט בבקשה לדיון נוסף – שכאמור התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully