וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה שערק: אסד לא הסכים לדבר עם המורדים

ניר יהב

3.10.2012 / 0:23

ריאד חג'אב סיפר בראיון לרשת אל-ערביה כי נשיא סוריה סירב להצעות בכירים במשטרו להתחיל משא ומתן עם ארגוני האופוזיציה. "הוא אמר כי הם לא פטריוטים וגם חמושים"

אחרי שחצה את הקווים, ראש הממשלה הסורי לשעבר שערק לשורות המורדים מספק הצצה לקבלת ההחלטות במשטר במדינה המדממת. ראש ממשלת סוריה לשעבר, ריאד חג'אב, אשר ערק לפני כחודשיים לשורות המורדים, אמר אמש (שלישי) הנשיא בשאר אסד דחה הצעות מבכירי משטרו לפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה. "בשאר דחה זאת בתוקף ואמר כי הוא מתנגד לכל דיאלוג עם האופוזיציה, בין אם בסוריה ובין אם מחוצה לה. הוא אמר 'אני לא מנהל משא ומתן עם אופוזיציה מחולקת ללא אג'נדה. זו לא אופוזיציה פטריוטית, והיא גם חמושה'", סיפר חג'אב בראיון לרשת הטלוויזיה אל-ערביה.

חג'אב אמר כי הוא ויתר בכירי המשטר, ביניהם סגן הנשיא פארוק א-שרע ויו"ר הפרלמנט, הבינו סופית כי אין פתרון צבאי למשבר בסוריה לאחר הפיגוע בדמשק, שבו נהרגו בין היתר שר ההגנה הסורי וגיסו של אסד שכיהן כסגן שר ההגנה. הוא הוסיף כי הם היו בהלם מתגובת אסד. "היינו המומים ועזבנו את ארמונו של אסד", אמר. "איבדתי כל תקווה, בעיקר בימים האחרונים, כשהבנתי שהצבא הסורי החופשי שולט כבר על 70 אחוז משטחה של חלב".

נשיא סוריה, בשאר אסד. AP
"הוא אמר שלא ינהל משא ומתן עם אופוזיציה מחולקת ללא אג'נדה". בשאר אסד/AP

לדברי חג'אב, בשל כישלונה של הקהילה הבינלאומית בהפסקת שפיכות הדמים בסוריה, החלופה היחידה הייתה לחמש את האופוזיציה "ששלטה ברוב שטחה של סוריה". הוא אמר שיש להמשיך ולהעביר למורדים סיוע: "יש לספק למהפכה הזו כל סיוע אפשרי. הטרגדיה והסבל האלו חייבים להיפסק. העם הסורי מסוגל למצוא את הפתרון".

בתוך כך, רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" חשפה אמש מסמך נוסף שלפיו בכיר במודיעין הסורי הורה לראש ענף המבצעים לחסל איש דת בלבנון בשם שייח' אחמד עבד אל-ואחד, בטענה שהוא מתנגד למשטרו של הנשיא בשאר אסד, וכך ליצור מלחמה עדתית בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully