וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שגריר ירדן בישראל: "חצה קווים אדומים"

חברי שבטו של ואליד עבידאת, שצפוי להיכנס לתפקידו בהמשך החודש, גינו את החלטתו לקבל את התפקיד וכינו אותה "עלבון לאומה ולשבט". לדבריהם, הצעד "המביש" סותר את ההיסטוריה

ימים ספורים לאחר ההחלטה להשיב שגריר ירדני לישראל, נראה כי מקורביו של ואליד עבידאת אינם מרוצים מהמהלך. בתום פגישה שקיימו מספר חברי שבט עבידאת בצפון ירדן בערב יום שבת, הודיע חבר השבט, חאליד עבידאת, הודעה לפיה "מי שמקבל את המשרה הזו, ושם את ידיו בידיהם של אלה שכובשים את האדמה, הורגים ועוקרים פלסטינים...חוצה את כל האיסורים והקווים האדומים".

ההודעה כינתה את החלטתו של עבידאת להיענות להצעה ולקבל את תפקיד השגריר בישראל "עלבון לאומה ולשבט". עוד נטען, כי הצעד "המביש" סותר את ההיסטוריה ואת עמדתו של השבט באשר לסוגיה הפלסטינית. חברי השבט אמרו גם כי עבידאת ימשיך להיות נאמן למדינתו עד אשר הפלסטינים יחיו כבני חורין. בהודעה, גינו גם חברי השבט את נוכחותה של שגרירות ישראלית בעמאן ושל זו הירדנית בשטחי "הישות הציונית".

עבידאת, שצפוי להיכנס לתפקידו ב-17 באוקטובר, יהיה השגריר החמישי של ירדן בישראל מאז החתימה על הסכם השלום ב-1994. הוא מונה לתפקיד כבר לפני כשנה, לאחר למעלה משנתיים בהן לא כיהן שגריר מטעמה של ירדן בתל אביב.

עבידאת יחליף בתפקידו את השגריר הקודם, עלי אל-עאיד, שהושב לעמאן ב-2009 במחאה על מבצע "עופרת יצוקה", ומאז לא שב לישראל. ממלא מקומו בשגרירות החליף אותו מאז בתפקיד. גורמים ירדנים רשמיים מסרו ביום שבת לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ההחלטה להשיב את השגריר הירדני לישראל התקבלה, בין השאר, בזכות החלטתה של מצרים לשלוח שגריר חדש לישראל, עאטף סאלם, גם כן ב-17 באוקטובר.

לאחר שלוש שנות מתיחות: ירדן שולחת שגריר לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully