וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה את התיק נגד ניצב עטיה בשל אסון הכרמל

קובי מנדל

27.9.2012 / 14:43

המחלקה לחקירות שוטרים קבעה כי אין הצדקה לחקירה פלילית נגד מפקד המחוז הצפוני בנוגע לטענות על התנהלותו בשריפה וסתירות בעדויותיו. משפחות הנספים: "נגיש תלונות אישיות"

צילום: עידו בקר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בתיעוד של עטיה ברגעי האסון)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטה היום (חמישי) לסגור את תיק החקירה שנפתח נגד מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטיה, בשל תלונות על תפקודו וסתירות בעדותו בנוגע לטיפול המשטרה במהלך אסון השריפה בכרמל. "בתום הבדיקה המקדימה, הגיעה מח"ש למסקנה כי על רקע דו"ח מבקר המדינה וממצאיו, אין בתלונה שהוגשה כדי לגבש חשד המצדיק פתיחה בחקירה פלילית נגד ניצב עטיה".

במהלך חודש אוגוסט האחרון התקבלה במח"ש תלונה על מעורבותו לכאורה של עטיה, ששימש בתקופת האסון בתפקיד מפקד מרחב בדרגת תת ניצב, בגרימת מותם ברשלנות של הנספים בשריפה, וכן בגין סתירות לכאורה בגרסאות שמסר בהזדמנויות שונות. התלונה נבדקה, ובמהלך הבדיקה התקיימה פגישה עם נציגים ממשרד מבקר המדינה שעסקו בחקירת נסיבות האסון.

רוני עטיה, מפקד מחוז צפון במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
"לא נמצא כי מדובר בסתירות מהותיות המגבשות חשד לפלילים". עטיה/מגד גוזני

הבדיקה העלתה כי עיקר הטענות שהועלו במסגרת התלונה נבדקו על-ידי מבקר המדינה וצוותו, שגבו עדויות מהמעורבים באירוע ומעדי הראיה השונים. "בממצאי בדיקת מבקר המדינה לא נמצאה תשתית עובדתית המעלה חשד לאחריות ישירה כלשהי של עטיה לאסון או לביצוע עבירה פלילית כלשהי על ידו. לפיכך, לא הועבר על ידי המבקר החומר ליועץ המשפטי לממשלה", הודיעה מח"ש. במחלקה ציינו כי אף במישור הפיקודי, לא מצא מבקר המדינה מקום להטיל אחריות אישית על עטיה בגין התנהלותו באירוע.

"מהבדיקה נמצא כי אנשי פיקוד המשטרה הבכיר בפיקוד צפון בראשות ניצב שמעון קורן, לרבות תת ניצב עטיה (כדרגתו אז) ומפקדי משטרה נוספים שסיירו בזירה, לא הבינו כלל בזמן אמת את פוטנציאל האש ולא צפו כלל את עוצמתה ואת סיכוניה, וכי האש התפשטה לזירת האירוע בתוך שניות, כאשר האוטובוס שנלכד במלכודת האש, לא יכול היה להיחלץ ממנה", קבעו במח"ש. "בכל הנוגע לטענות בדבר סתירות לכאורה בגרסאות שמסר עטיה בפני המבקר ובהזדמנויות שונות, לא נמצא כי מדובר בסתירות מהותיות המגבשות חשד לפלילים".

"אני המום. הגלגל לא נעצר בתגובת מח"ש", אמר לוואלה! חדשות בעקבות פרסום הממצאים דוד טבצ'ניק, אחיה של תת ניצב אהובה תומר שנספתה באסון. "בכוונתנו להגיש תלונות אישיות למשטרה עם הוכחות לכאורה על אשמתם או אי מניעת מותם של 44 נספים מצד קציני המשטרה והשב"ס. המשפחות הפכו כעת לאגרוף אחד וימשיכו במאבקן עד להרשעת הקצינים האחראים". טב'צניק מסר כי כמה עשרות משפחות שכולות התארגנו באמצעות עורך דין כדי להביא להעמדתם לדין של האחראים לדבריהם למות יקיריהם במשטרה ובשב"ס.

מקורביו של ניצב עטיה, אמרו היום בעקבות החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לסגור את תיק החקירה נגדו, כי "על ניצב עטיה עברו ימים לא קלים אך יחד עם זאת הוא האמין בחפותו".


עוד בנושא
התיעוד נחשף: הניצב לא אמר אמת למבקר על אסון הכרמל?
דו"ח השריפה על המשטרה: מידע לא עבר - והכביש שבער לא נסגר
דו"ח המבקר על השריפה בכרמל: מה יעשה בג"ץ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully