וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להתחייבותה: הסוחרת הגדולה בנפט קנתה מאירן

27.9.2012 / 0:01

לדברי גורמים במזרח התיכון ובסין, חברת "ויטול" השוויצרית רכשה 2 מיליון חביות נפט אירני, ערבבה אותו בנפט אירופי וניסתה למכור אותו לחברות בסין כ"תערובת מיוחדת"

חברת המסחר בנפט הגדולה בעולם, "ויטול" השוויצרית, ממשיכה לסחור בנפט אירני – כך העידו אתמול (רביעי) מספר גורמים בתעשייה בדרום מזרח אסיה, בסין ובמזרח התיכון. לדברי הגורמים, בחודש שעבר רכשה ויטול 2 מיליון חביות נפט מהרפובליקה האיסלמית ושיווקה אותן לסוחרים בסין כ"תערובת נפט מיוחדת".

שוויץ אמנם לא מחויבת למלא את הסנקציות של האיחוד האירופי או של ארה"ב נגד טהרן, אולם חברת ויטול הצהירה מוקדם יותר הקיץ – עוד לפני כניסת חרם הנפט של האיחוד לתוקף - כי תפסיק לרכוש נפט מהמדינה. יצוין כי מנכ"ל החברה, איאן טיילור, הוא דווקא אזרח בריטניה שידוע כאחד מהתורמים העיקריים למפלגה השמרנית במדינה וכמקורב לראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון.

שלט במשרדי חברת המסחר בנפט ויטול בז'נבה, ספטמבר 2012. רויטרס
משרדי החברה בז'נבה/רויטרס

על אף שויטול אכן הפסיקה לסחור עם אירן ממשרדיה הראשיים באירופה, דווח כי החברה ממשיכה לסחור בנפט אירני ממשרדיה במזרח התיכון. דובר רשמי בממשלת שוויץ מסר כי ויטול אכן אישרה כי לא תסחור יותר בנפט אירני, אולם ציין כי חוקי האיחוד האירופי ושוויץ לא חלים על שלוחתה של החברה בבחריין.

"לא נעניק ביטוח לספינה שמובילה נפט אירני"

העסקה לרכישת הנפט בוצעה בתחילת החודש, כאשר ספינת משא אירנית עגנה לחופי מלזיה וכיבתה את מערכת המעקב שעל סיפונה. חביות הנפט הועברו מהספינה האירנית לספינה מטעם חברת ויטול, אשר למעשה הושכרה מחברת טיטאן פטרוכמיקס מהונג קונג – ששכרה את הספינה אף היא מחברת פרונטליין הנורבגית. עם זאת, בנורבגיה מתנערים מהאחריות לעסקה: "החברה היחידה שעבדנו איתה היא 'טיטאן', והיא טוענת שלא היה על הספינה נפט אירני", נמסר. מחברת "טיטאן" לא נמסרה תגובה.

לאחר מכן, טענו הגורמים, העבירה ויטול את החביות למספר ספינות נוספות. הנפט בחביות עורבב עם נפט אירופאי, ושווק לסוחרים בסין – לא כנפט אירני, אלא כ"תערובת מיוחדת" של נפט. לא ידוע האם עד כה נמצא קונה לנפט. מחברת הביטוח הימי הבריטית שביטחה את הספינה בה השתמשה חברת ויטול, נמסר כי "לא נמשיך לבטח פעילות ימית שמעורבת בסחר מסוג זה". עם זאת, החברה לא התייחסה ישירות לחשדות הנוכחיים באשר לחברת ויטול.

ויטול פרסמה בתגובה לדברים הודעה לפיה היא ממשיכה לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי. "חברת בת בחריינית רכשה בחודש יולי משלוח נפט שמקורו באירן מחברה לא אירנית. קבוצת ויטול לא רוכשת יותר אף מוצר מתוצרת אירנית", נמסר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully