וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ביום הכיפורים ניתנה במה לרודן שחותר למותנו"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

26.9.2012 / 19:33

ראש הממשלה תקף בחריפות את נשיא אירן, אחרי נאומו של האחרון בפני עצרת האו"ם. מוקדם יותר אמר אחמדינג'ד בנאומו: "הציונים הלא-מתורבתים מאיימים על אירן בתקיפה צבאית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(צפו בנאום אחמדינג'ד בעצרת הכללית של האו"ם)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (רביעי) איגרת לאזרחי ישראל, לקראת יציאתו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. "אני ממריא הלילה לניו יורק לייצג את מדינת ישראל", כתב נתניהו. "בשאלת אירן כולנו מאוחדים במטרה למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני". נתניהו התייחס באיגרת לנאומו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מוקדם יותר ובמהלך צום יום הכיפורים, וכתב כי "ביום בו אנו מתפללים להיכתב בספר החיים, ניתנה במה למשטר הרודנות באירן שחותר בכל הזדמנות לדון אותנו למוות. ביום הכיפורים, הקדוש לעם היהודי, בחר הצורר האירני לקרוא בפומבי מול פני כל העולם להיעלמותנו. זהו יום שחור לאלה שבחרו להישאר באולם ולשמוע את דברי השטנה הללו", תקף נתניהו את נציגי הקהילה הבינלאומית שהאזינו לנאומו של אחמדינג'ד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת התקציב הבוקר, אוגוסט 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ניתנה במה לרודן שחותר למותנו". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הבהיר כי בנאומו, אותו יישא מחר בערב שעון ישראל, "הם ישמעו את תשובתנו. כראש ממשלת ישראל, מדינתו של העם היהודי, אני פועל בכל דרך שלאירן לא יהיה נשק גרעיני". לדבריו, ההיסטוריה מוכיחה "שמי שרצה למחוק אותנו מהמפה - נכשל במשימתו. בזמן שהעם היהודי גבר על כל המכשולים - הקמנו מדינה לתפארת, מן המתקדמות בעולם. ישראל היא מדינה מודרנית וחזקה בזכות כוחם וכשרונם של אזרחיה ובזכות אמונתנו בצדקת דרכנו". בסיום האיגרת איחל נתניהו לאזרחי ישראל גמר חתימה טובה.

"אירן גרעינית - אתגר שלא ניתן להכילו"

הלילה ימריא נתניהו לביקור מדיני בן שלושה ימי בארצות הברית, שבמרכזו כאמור הנאום באו"ם. "אסור שהמדינה המסוכנת ביותר בעולם תתחמש בנשק המסוכן ביותר בעולם", צפוי נתניהו להטיח בפני באי העצרת, ולהתריע כי הזמן הולך ואוזל לעצירת תכנית הגרעין האירנית. הנאום ישמש כתב אישום נוקב נגד טהרן, אך גם נגד אוזלת היד של הקהילה הבינלאומית, שאינה נוקטת בצעדים חריפים וברורים מספיק לעצירת אירן וגרורותיה, ואינה נענית לדרישתו של נתניהו להצבת "קווים אדומים".

בימים האחרונים עמלו בלשכת ראש הממשלה בקדחתנות על תוכן הנאום, אותו יישא נתניהו ביום חמישי בצהריים (בסביבות 20:00 שעון ישראל), ועקבו בדריכות אחר נאומיהם של נשיא ארה?ב, ברק אובמה, וזה של אחמדינג'ד. נאומו של נשיא ארה?ב עסק במתח עם העולם המוסלמי, והנושא האירני תפס רק חלק קטן מהנאום; אובמה עמד בסירובו לדרישת הקווים האדומים של נתניהו, ובכל זאת, הציג ניסוח חדש הצהיר בתקיפות כי "ארה"ב תעשה מה שצריך כדי למנוע אירן גרעינית?. לדברי אובמה, "אמריקה רוצה לפתור את הנושא בדרך דיפלומטית, ואנחנו מאמינים שיש עדיין זמן ומרחב לעשות זאת, אבל הזמן אינו בלתי מוגבל" וחזר והדגיש כי "אירן עם נשק גרעיני אינה אתגר שניתן להכיל אותו".

נשיא הרפובליקה האיסלמית פתח את נאומו במלים: "אני בא להראות לעולם שלמדינתי יש חזון וכי היא מקבלת בברכה כל מאמץ לשלום ויציבות". המשלחת האמריקאית החרימה את הנאום ולא נכחה באולם, ואילו המשלחת הישראלית כלל לא לקחה היום חלק בכינוס בשל יום הכיפורים. "תנו לנו להסתכל במצב היום", ביקש אחמדינג'ד. "הציונים הבלתי מתורבתים מטילים את צלם על אירן ומאיימים בתקיפה צבאית. אף אחד לא מרגיש בטוח, גם אלו החמושים ביותר. האם מישהו מאמין שהמשך הסדר הנוכחי אפשרי?" שאל אחמדינג'ד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיגרת של נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully