וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: "ניתן להרשיע גם על סמך די.אן.איי בלבד"

גלעד גרוסמן

24.9.2012 / 20:20

במסגרת ערעור על הרשעתו של אדם בהצמדת רימון יד לדלת דירה, פסקה השופטת ארבל כי "אין מניעה להרשיע על סמך ראיית די.אן.איי לבדה", כל עוד מדובר "רק במקרים יוצאי דופן"

"אין מניעה עקרונית להרשיע נאשם אך על סמך ראיית די.אן.איי בלבד", כך קבעה השופטת עדנה ארבל, במסגרת פסק דין שניתן בערעור שהוגש לבית המשפט העליון.

פסיקה עקרונית זו ניתנה במסגרת ערעור על פסק דין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שהרשיע אדם בעבירות נשק לאחר שנקבע כי הצמיד רימון יד לדלת דירה באשדוד. הרשעתו של האדם התבססה על ראיות די.אן.איי שנמצאו על גבי סרט הסלוטייפ שבאמצעותו חובר הרימון לקרטון שהודבק לדלת הדירה.

"להשקפתי, ניתן בנסיבות מסוימות להרשיע נאשם על יסוד ראיית די.אן.איי הניצבת לבדה", כתבה השופטת ארבל בפסק הדין. היא השוותה בין די.אן.איי לטביעת אצבע וציינה כי "ניתן לבסס הרשעה בפלילים על טביעת אצבע כראיה יחידה, ובלבד שאין בראיות שבאו בפני בית המשפט הסבר 'תמים' להימצאותה של הטביעה, במידה המקימה ספק סביר באשמתו של הנאשם".

עם זאת, הוסיפה השופטת ארבל כי "אין לקבוע כלל גורף המונע זאת. ואולם, כשם שאין לקבוע איסור גורף, כך גם אין לקבוע היתר גורף. הרשעה על בסיס ראיה יחידה של די.אן.איי צריכה להישמר למקרים יוצאי דופן – כל מקרה לגופו ולנסיבותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully