וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: ממצא ממשפט עבר יימסר לבדיקת גוף חיצוני

גלעד גרוסמן

2.5.2012 / 21:55

הפרקליטות לא תתנגד להעביר לידי הסנגוריה הציבורית ממצאים מזירת רצח כדי לבצע בדיקת דנ"א. זאת במסגרת בחינה אם לערוך משפט חוזר לרוצחו של עו"ד שמואל לוינסון

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) לבג"ץ כי היא אינה מתנגדת להעביר לידי הסנגוריה הציבורית ממצאים מזירת רצח, כדי לבצע בדיקת דנ"א, וזאת במטרה לבחון אם להגיש בקשה למשפט חוזר בתיק רצח. בסנגוריה אמרו הערב כי מדובר בתקדים, וכי זו הפעם הראשונה שהפרקליטות מעבירה את החומרים לידי הסנגוריה לאחר שמשפט כבר הסתיים.

הודעת הפרקליטות ניתנה במסגרת עתירה שהגישה הסנגוריה הציבורית בשמו של עובדיה שלום, שהורשע בשנת 1997 ברצח של עו"ד שמואל לוינסון.

שלום טוען לחפותו, אולם הסנגוריה ביקשה לבחון שרידי דנ"א שנמצאו בזירה לפני שיחליטו האם להגיש בקשה למשפט חוזר. עד כה התנגדה המדינה להעברת הממצאים. עם זאת, ב-2004 הסכימה הפרקליטות לבחון מחדש את הדנ"א, אלא שבשל בעיות טכניות הבדיקות לא הניבו תוצאות. עד כה התנגדה המדינה להעברת הממצאים, בין השאר בשל חשש לפגיעה בבני משפחתו של המנוח. אולם, לאחר שאשתו של לוינסון הודיעה כי אינה מתנגדת לבדיקה, הודיעה היועץ המשפטי לממשלה כי אינו מתנגד להעברת הממצאים.

בסנגוריה מציינים כי בארצות הברית זוכו עד כה 289 מורשעים כתוצאה מבדיקה זהה. עו"ד אפרת פינק, הממונה על משפטים חוזרים בסניגוריה הציבורית, מסרה כי מדובר בהישג תקדימי משום שזו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שבה מסכימה המדינה להעביר מוצגים אל הסניגוריה הציבורית לשם עריכת בדיקות דנ"א לאחר המשפט.

עוד באותו נושא
צדק מאוחר בארה"ב: זוכה מרצח לאחר 16 שנים בכלא

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • דנ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully